הפופולאריות העצומה של שליחת ניוזלטר אינה צירוף מקרים, מדובר באחד הערוצים השיווקיים היעילים ביותר. שליחת ניוזלטר זוהי דרך חסכונית, קלה לביצוע ומדידה לשמירת קשר רציף עם לקוחות. אבל כדי לרתום את כוחו של השיווק באמצעות ניוזלטר, חשוב להבין את הפסיכולוגיה שמאחוריו ולבנות ניוזלטר באופן נכון, כך שיביא לתוצאות.
כדי לעזור לכם להפיק את המיטב, ריכזנו טיפים שיעזרו לכם לתכנן אסטרטגיה יעילה לשליחת ניוזלטר.
תזמון זה עניין של טיימינג
המועד שבו הניוזלטר נשלח הוא גורם מכריע להצלחה. התזמון המדויק תלוי בקהל היעד שלכם:
לקהל יעד עסקי, מומלץ לשלוח את הניוזלטר במהלך שעות העבודה, כאשר זמני השיא הם בדרך כלל בין השעות 10 ל – 11 בבוקר ובין 15 ל – 16 אחה"צ בעיקר בימים שלישי, רביעי וחמישי.
אם קהל היעד שלכם הוא לקוחות פרטיים, השעות בהן קיים הסיכוי הגבוה ביותר שיראו ויפתחו את הניוזלטר שלכם הוא בין השעות 18 ל – 21 בערב ולקראת סוף השבוע – ולכן כדאי לשלוח אותו בהתאמה לזמנים אלו.
אם אין לכם משהו חשוב להגיד – אז אל…
כלל חשוב בתדירות שליחת ניוזלטר, הוא לשלוח אותו רק כאשר יש לכם משהו להגיד. וודאו לא שוכחים אתכם, אבל היזהרו לא לעצבן את הקוראים עם תדירות שליחה גבוהה מדי.
התדירות הנוחה ביותר היא דו שבועית, כך יהיה לכם מספיק זמן להפיק את הניוזלטר הבא עם תוכן משמעותי ולשמור על קהל עוקבים ערני ומסופק. זכרו – איכות תמיד עדיפה על כמות!
רושם ראשוני – קובע!
כשמדובר בשורת הנושא, רושם ראשוני יקבע עם הניוזלטר ששלחתם יפתח או לא. כ – 35% מהנמענים פותחים הודעות דוא"ל על סמך שורת הנושא בלבד. המשימה שלכם היא לגרום לאנשים להאמין שהניולזטר ששלחתם חשוב ורלוונטי להם.
מה לא לעשות? לא להשתמש במילים ספאמיות כגון "חינם" או "הנחה", כי אתם תמצאו את עצמכם בתיבת דואר הזבל של הנמענים.
מה כן לעשות? שמרו את שורת הנושא קצרה ומדויקת, מתחת ל – 50 תווים כדי שהנמענים יוכלו לקרוא את כל המשפט. השתמשו במילים שיעודדו את הקוראים לפתוח את המייל. חשבו על כותרת ייחודית, יעילה ומפורטת באופן מסקרן ואף הוסיפו אלמנט של דחיפות.
התאמת מסרים ותוכן
נקודת המפתח בבניית אסטרטגיית הניוזלטר שלכם, היא להבין אל מי אתם רוצים להגיע. הגדירו וזהו את קהל היעד שלכם, כדי שתוכלו להתאים עבורו את התכנים והמידע.
כדי לעשות זאת, נסו להיות ספציפיים ככל שאפשר ולבחון מאפיינים כמו דמוגרפיה, גיל ותחומי עניין. התאמת תוכן מותאם ומעניין עבור קהל היעד, יוצרת אמון, מגבירה את שביעות הרצון של הלקוחות, והכי חשוב, יכולה להגביר את מספר הקליקים, ההפניות וההמרות מהניוזלטר.
רגע לפני שליחת הניוזלטר
גם אם הניוזלטר שלכם קצר, תמיד בדקו את הכתיבה והדקדוק. כולנו עושים טעויות, אבל לא נרצה לשלוח ניוזלטר עם שגיאות מביכות. ודאו שכל הקישורים עובדים, בדקו שוב את רשימות התפוצה שלכם וערכו הגהה על התכנים.
היו עקביים מספיק עם אסטרטגיית הניוזלטר שלכם. הגדרת קהל היעד שלכם היא חיונית להצלחת מסע הפרסום שלכם. חשוב ששליחת הניוזלטר לא תתבצע לעיתים קרובות מדי, אך גם לא פעם בשנה. שמרו על תוכן רלוונטי, השתמשו בכותרות שימושיות ומסקרנות, וזכרו – רלוונטיות היא המפתח!