איך לעצב ניוזלטר שירשים את הקוראים שלכם?
זה לא סוד שאנשים מבלים זמן רב בקריאת מיילים ולכן שליחת ניוזלטר זו הזדמנות מצוינת לשמור על קשר עם הנמענים שלכם על בסיס קבוע, לעדכן אותם במידע שימושי ובעל ערך ואף לשלב תוכן שיווקי.
תוכן איכותי ועדכני הוא חשוב, אבל עיצוב יצירתי הוא המפתח להצלחה של הניוזלטר. יש לכם 12 שניות של תשומת לב הקוראים לפני שהם מאבדים עניין, ולכן העיצוב צריך להיות ייחודי ומזמין לקריאה.
ריכזנו עבורכם טיפים לעיצוב ניוזלטרים, שהמנויים שלכם באמת יקראו וישמחו לקבל לאורך זמן.
התאימו את הניוזלטר שלכם למכשירים שונים
מרבית הקוראים משתמשים בסמארטפונים כדי לבדוק את תיבת האימייל שלהם ולכן עיצוב רספונסיבי הוא בגדר חובה. הקפידו על עיצוב שיתאים את עצמו לכל מכשיר, בין אם מדובר בסמארטפון, טאבלט או מסך מחשב.
השתמשו בחוכמה בתמונות
התפקיד הראשון של התמונה הוא לתפוס את תשומת לב הקורא. תמונה יכולה לקחת את התוכן שלכם לרמה אחרת של מעורבות הקהל. עם זאת, התמונה אינה מחליפה טקסט. בחרו תמונות שמשלימות את הטקסט ואף משפרות אותו, ונסו לצמצם בתמונות מיותרות לטובת תוכן איכותי.
שדרגו את הניוזלטר עם אייקונים
אם אתם באמת רוצים ליצור ניוזלטר ייחודי, שדרגו את העיצוב על ידי הוספת סמלים ואיורים. שימוש באייקונים בשורת הנושא היא דרך יעילה ומעניינת למשוך תשומת לב. האייקונים יוצרים אפקט רגשי אצל הקורא ובכך משפרים את יעילות העברת המסרים בניוזלטר.
תנו ללוגו שלכם להכתיב את פלטת הצבעים
מותגים רבים מזוהים בעזרת צבעם ולכן מומלץ לעשות שימוש בפלטת הצבעים של המותג שלכם. בחירת שני צבעים עיקריים מצבעי המותג שלכם, תאפשר לקוראים לזכור אתכם. שימו לב להימנע מעומס יתר של אלמנטים צבעוניים, ולהקפיד על רקע לבן, על מנת להקל על הקריאה.
אל תשכחו את הקישורים שלכם
הכתיבה בניוזלטר צריכה להיות תמציתית וזורמת, אך עם זאת מומלץ לאפשר המשך קריאה למעוניינים להעמיק בתכנים. שילוב קישורים לאתר האינטרנט שלכם, לבלוג או לעמודים שלכם ברשתות החברתיות, יגדיל את התנועה למדיות השונות שלכם ויחזק את מעורבות הנמענים.
הקפידו על הנחיות משפטיות
חשוב לזכור להוסיף בתחתית הניוזלטר, אפשרות להסרת הרישום. גם אם זה נוגד את האינטואיציה הראשונית שלכם, מבחינה משפטית צריך לאפשר לקוראים לבטל בקלות את המנוי מן הניוזלטר.
לסיכום, זכרו שהמטרה שלכם היא ליצור עניין בניוזלטר לאורך זמן. השתמשו בטיפים אלו על מנת למשוך את העין ולגרום לעניין. וודאו שהטקסט קריא וזורם בקריאה מלמעלה למטה בכל מכשיר, הוסיפו לעיצוב אלמנט חזותי, שלבו את צבעי המיתוג שלכם ושמרו על עקביות בעיצוב על מנת לשמור על מראה אחיד לאורך זמן וזכרו – רושם ראשוני קובע.