טעויות נפוצות בדיוור אלקטרוני
שיווק בדואר אלקטרוני הנו אחד מערוצי השיווק המוצלחים ביותר. לצערנו אנו נתקלים לעיתים בטעויות שעושים משווקים, אשר מונעות מהם להשיג אפקטיביות בדיוור. להלן כמה שגיאות מהן יש להימנע, במטרה לעבוד בצורה יעילה יותר ולהפוך את הערוץ הזה לכלי רב עוצמה.
תכנון שגוי: חוסר חשיבה מראש על המטרה האמיתית של הדיוור, או חוסר בהירות לגבי המטרה מקטינה את הסיכויים להשיגה.
אין קריאה ברורה לפעולה: ברגע שההנעה לפעולה אינה באה לידי ביטוי באופן ברור ומזמין, לאיש הקשר אין סיבה ותמריץ לבצע את הפעולה שרצינו שיעשה.עוד על הנעה לפעולה בדיוור אלקטרוני
לא משתלבים עם המדיה החברתית: הדיוור האלקטרוני עוזר ונעזר במדיה החברתית. יש ששוכחים להיעזר ברשתות החברתיות לקידום הדיוור, למשל ע"י הזמנה להצטרף לרשימות התפוצה באמצעות טופס בדף הפייסבוק, או לקדם את השיווק החברתי באמצעות הדיוור, למשל ע"י הוספת תגיות בניוזלטר ששולחים.
אין פילוחים כולם זהים: לא תמיד המידע שרלוונטי לאנשי קשר מסוימים מעניין אנשי קשר אחרים. כאשר מפלחים את הדיוורים ניתן להתאים את התוכן לקבוצות מסוימות, מה שיגדיל את התגובות החיוביות.
מתעלמים ממתחרים: גם המתחרים שלכם מדוורים. אם לא תירשמו לדיוורים שלהם איך תדעו מה הם עושים? הצטרפו לרשימות אנשי הקשר שלהם ותראו איך הם מנהלים את מערך הדיוור שלהם, אולי יש להם רעיון טוב שלא כדאי להחמיץ…
לא מתעדכנים: האינטרנט הנו שוק משתנה ודינאמי, לכן חשוב להתעדכן במגמות חדשות בתחום בו אתם פועלים. אם לא תפקחו עיניים ואוזניים תישארו מאחור.
לא קוראים דוחות: אם לא בודקים מה עלה בגורל הדיוור לא ניתן להשתפר לפעמים הבאות. בדיקה של הנתונים הסטטיסטיים יספרו לכם איפה הצלחתם ואיפה פחות, אם לא תקראו אותם תהיו באפילה, מה שעלול לעלות לכם בזמן, בכסף, ובאובדן רווח בטווח הארוך.
לא מחדשים: כאשר לא מעדכנים את הניוזלטרים במידע חדש ורענן הגולשים מאבדים עניין.
לא מנצלים את הטכנולוגיה המתקדמת: רבים קוראים היום את הדיוורים שלכם בטלפונים החכמים הניידים שלהם. אם לא מעצבים את המיילים בהתאמה לסלולרים מאבדים את אותם גולשים. פיתוח אסטרטגיה שיווקית לסלולר.
לא מגדילים את רשימות התפוצה: גם אם יש לכם רשימה גדולה ואיכותית, זה לא הזמן לנוח על זרי הדפנה. תמיד ניתן להגדילה ולחפש לקוחות פוטנציאליים חדשים. אחת הדרכים לאסוף אנשי קשר היא באמצעות שימוש בקוד QR, כך תזמינו אנשי קשר להצטרף לרשימות שלכם בקלות, מכל מקום ובכל זמן. את הקוד שיוביל לטופס הרשמה תציבו בכרטיסי ביקור, בפליירים, ברולאפים וכדו'.