דיוור למובייל מתי כדאי?

מיליוני אנשים בעולם בודקים את המיילים במכשירים הניידים שלהם ורבים מהם אף ניגשים אליו יותר כמה פעמים ביום. אין ספק כי השימוש בסמארטפונים ובטאבלטים הולך וגדל וכדאי שאנשי השיווק שבינינו ימהרו לתת מענה למדיה החשובה הזו, אם עוד לא עשו כן.
נשאלת השאלה: האם האסטרטגיה השיווקית שלך מותאמת גם לסלולר?

רבים מאיתנו משקיעים משאבים חשובים כדי להפיק ניוזלטרים אטרקטיביים שימשכו לקוחות ויגדילו הכנסות. יחד  עם זאת, כאשר יש לכל כך הרבה אנשים גישה לאינטרנט ולדואר האלקטרוני מהטלפונים שלהם, חשוב לעשות כמה שינויים עיצוביים בדיוורים, אחרת אנו עלולים לשלם על כך מחיר כבד.

עכשיו זה הזמן הנכון?
ישנם משווקים שההתאמה לניידים הינה קריטית מלאחרים.  למשל, אם מרבית הלקוחות שלך הם אנשים צעירים ואנשי מקצוע, ההתאמה לסלולר הינה הכרחית. מותגי היוקרה היו בין המאמצים הראשונים של השיווק הסלולרי, כיוון שהבינו כי הלקוחות שלהם מתמצאים ואוהבים מאוד את הגאדג'טים והשכלולים הטכנולוגיים. הם החלו לבנות אפליקציות מתאימות ולהשתמש בדיוורים מותאמי סלולר להתייעלות בערוצים החברתיים. מן הסתם כאשר קהל היעד המרכזי הנו בני הגיל השלישי למשל, אין צורך לרוץ, אפשר גם ללכת, ולפגוש את הקהל הזה בניידים כאשר גם הוא יאמץ את הטכנולוגיות החדישות והמתקדמות משולחן העבודה המוכר.

על מנת להכיר את קהל היעד שלך ולהבין את העדפות הגלישה שלו, ניתן כמובן לעקוב אחריו באמצעות הGoogle Analytics . שם ניתן למצוא תובנות רבות לגבי האופן שבו הלקוחות שלך ומשתמשים אחרים ניגשים לאתר שלך. ברגע שתדע מהו האמצעי בו נעזרים רוב הגולשים שלך, תדע עד כמה דחוף לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי להפוך את הניוזלטר שלך לידידותי עבור המובייל.דרך נוספת העומדת לרשותך כדי להבין מהי רמת הדחיפות בהפיכת הניוזלטר שלך למותאם סלולרי, היא: סקר. אפשר פשוט לשאול את אנשי הקשר איך הם מעדיפים לקרוא את הדיוורים שלך ולברר עד כמה העיצוב של הדיוור הנוכחי מקשה עליהם את הקריאה מהנייד שלהם.

למה בכלל להתאים לנייד?
מלבד העובדה כי הקוראים שלך אולי מעדיפים לקרוא כל את המיילים שלהם, האם ישנם יתרונות נוספים לשימוש בניוזלטר מותאם נייד? חשוב להבין, מלבד שיווק בדוא"ל, הנייד הופך במהירות לשוק גדול עבור עסקאות. אסטרטגיית ניידים יכולה לעזור לך בעסקאות מסוג זה. חשוב שיהיה לך קישור לאתר מסחרי מותאם סלולרי, או לפחות לדף שקל לקרוא בו ממכשירים ניידים.

אז איך עושים את זה?
הידיעה מה הלקוחות שלך רוצים או צריכים היא רק חצי מהדרך. כעת יש לקבוע תוכנית פעולה ולקבוע את הדרכים לעיצוב ניוזלטרים מותאמי ניידים תוך התחשבות בפורמט, בעיצוב ובתוכן.

טיפים על קצה המזלג: הקפד על שורת נושא קצרה – עדיף עד 4 מילים – חזקות ומשכנעות, תן תיאור מדויק לכל תמונה,  במידה והיא לא תיפתח, התיאור ישמש כאינסנטיב עבור איש הקשר לפתוח אותה. הימנע מקישורים קרובים זה לזה, גופנים – לא קטן מ – pt11 , עצב את הדיוור כך שרוחבו לא יעלה על 500 פיקסלים, השתדל לשמור על עיצוב פשוט ונקי, בדוק כיצד נראה הדיוור בטלפונים השונים.

בנוסף, בעידן הנייד, שם השולח לזיהוי הוא חיוני. בהצלחה בשיווק הסלולרי

אולי יעניין אותך גם – QR Code – דרכים יצירתיות לשימוש בקיו אר קוד