תמונות מוטבעות/פתוחות במייל
תמונות הן חשובות, מאד חשובות, בעיקר כשמדובר בשיווק דיגיטלי. בעולם בו אנו מוצפים בתכנים משלל סוגים, הכוח של תוכן ויזואלי הפך לעוצמתי, שכן הוא מצליח להכיל מסרים ורגשות באופן מדויק ואפקטיבי – עם מאמץ מינימלי מצד הקוראים. בניוזלטרים ומיילים שיווקיים, לקוחות וצרכני תוכן יעדיפו צפיה בתמונה על פני קריאה מייגעת ואלו גם מעצימות ומשפרות את חווית הקריאה.
למרות כל אלו – לעתים ניתקל בדיוור בו לא רואים את התמונות. מדוע? לפעמים, התמונות המצורפות לדיוור לא מופיעות בגוף המייל כיוון שנחסמו על ידי שרתי דואר, תוכנות דואר ותוכנות הגנה המסננות קבצי תמונות ולא מאפשרות את הורדתן. איך ניתן להתמודד עם התרחיש הזה? תמונות מוטבעות במייל.
מה הן תמונות פתוחות/מוטבעות במייל?
מדובר באפשרות טכנית להגדרת התמונות המצורפות לניוזלטרים ככאלו שייפתחו מיד בגוף המייל. כך, התמונות מוגדרות כחלק מקוד ה-HTML של המייל, במקום כלינק המפנה לתמונת המקור באתר חיצוני.
יתרונות:
תצוגת מייל מושלמת: שימוש ביישום של תמונות פתוחות או מוטמעות במייל יציג את הניוזלטר בדיוק כמו שתכננתם שהוא יראה. מסודר, מדויק, מעוצב ונטול תקלות טכניות, מה ששלחתם-הוא מה שייראו.
חוויית משתמש מעולה: עם פתיחת המייל, הנמענים לא יצטרכו לבצע פעולות מיותרות שגורמות לנטישת המייל, למשל, הקלקה כדי להציג תמונות בגוף המייל, או כדי לצפות בתמונות המצורפות. הכל נוכח במייל אחד, ללא צורך בהורדת תמונות או הפניה לאתרים חיצוניים.
חסרונות:
מיילים כבדים: משקל המייל יעלה בעקבות התמונות הפתוחות ויוביל לטעינה איטית שלו במערכות כמו Outlook ומכשירי Apple בהם יש מגבלות על טעינת תמונות.
זיהוי כספאם: כיוון שמדובר בטכניקה בה ספאמרים נהגו להשתמש להעברת קוד זדוני, ספקיות הדוא״ל לעתים מעבירות אוטומטית את הדיוורים עם תמונות מוטמעות לתיבת הספאם.
תמונות לא נגישות ותצוגה לא טובה: הניסיון לכווץ את התמונות כדי להוריד ממשקלן מוביל לתצוגה לא טובה במובייל, וכמו כן, לא ניתן לבצע הקראה של הטקסט על התמונות הפתוחות, מה שהופך אותן ללא מונגשות.
אם בכל זאת בחרתם להשתמש בתמונות מוטבעות – הקפידו על הפעולות הבאות:
כיתוב Alt: הוסיפו לתמונה הפתוחה שהזנתם Alternative text המתאר את מה שמוצג בתמונה. זהו טקסט המוזן על גבי התמונה במערכת ההפעלה, ומופיע במקרים בהם התמונות שנשלחו בדיוור שלכם לא ייטענו – מכאן חשיבותו.
תמונות הכרחיות בלבד: שמרו על מינימליזם, בררו בקפידה את התמונות שאתם מעלים לדיוורים שלכם ובחרו את אלו שהן קריטיות עבורכם.
טקסט לפני התמונה: פתחו את המייל שלכם בטקסט לפני התמונה והשתמשו בכותרת, כך, יקטן הסיכוי שהוא יקוטלג כהודעת ספאם.
עד 500 קילו-בייט: משקל תמונה מוטמעת אידיאלי הוא עד 500 קילו-בייט, ותמונות שישקלו יותר מכך יאטו את קצב הורדת המייל משמעותית. המנעו מהן.
לסיכומו של דבר, אין ספק שלתמונות ישנה חשיבות רבה כשמדובר בדיוור אלקטרוני. אבל (והאבל כאן הוא חשוב למדי), חשוב לזכור ששימוש בתמונות פתוחות מלווה בסיכונים לפגיעה במסרים השיווקיים שלכם. יותר מ-50% מהלקוחות שלכם יפתחו את המיילים במובייל או בטאבלטים, 20% נוספים יפתחו אותם בפלטפורמות דיוור שלא מאפשרות שימוש בתמונות מוטמעות.
לכן, על אף חשיבותן של תמונות והפן הויזואלי – ההמלצה המקצועית שלנו היא להימנע משימוש בפתרון של תמונות מוטבעות, שכן בסל השיקולים, החסרונות הנלווים להן משמעותיים יותר מאשר יתרונותיהן.