פרסונליזציה – למה היא חשובה וכיצד תשתמשו בה?

את התרחיש הבא סביר שרובכם חוו: הדלקתם את הטלויזיה, התחלתם לזפזפ בשלל התכנים, והתלבטתם לגבי הסדרה בה תצפו – כשכל מה שהייתם רוצים הוא המלצה מותאמת עבורכם (היי נטפליקס, טוב שבאת).

מזדהים? ובכן, כאן נכנסת לתמונה הפרסונליזציה, שהופכת את הקונספט של הפצת מסרים לממוקד, אישי ומדויק יותר. וכמובן, בעידן השפע הבלתי נגמר המתקיים בכל תחום שהוא, הפרסונליזציה הופכת לכלי רלוונטי, ואף הכרחי, כדי להקל על הקושי לבחור, לדעת במה להתמקד וממה להתעלם.

מהי פרסונליזציה?

בקצרה, פרסונליזציה היא בניית מסרים מותאים עבור כל משתמש, הנעשית בעזרת סגמנטציה נכונה.
היא נועדה לשפר את חווית המשתמש, להעצים את תחושת האינדבידואליות, ומתבססת על פרטים אישיים שנאספים על המשתמשים, כמו שם, תאריך הצטרפות לשירות, או תחומי עניין.

פרסונליזציה יכולה לפעול בשני אופנים עיקריים: הראשון, דרך פניה אישית (למשל, דרך שימוש בשםהנמען בשורת הנושא), והשני, מבוסס על התאמת תוכן אישית (לדוגמה, דיוור עם תוכן דינמי אשר מוצג רק לאנשי הקשר שרלוונטי עבורם).

בשנים האחרונות פרסונליזציה הפכה לכלי קריטי להצלחה בהפצת תכנים. כמה קריטי? מחקר של TWIILIO SEGMENT 2022 מציין כי כמעט מחצית מהצרכנים שתחקרו (49% ליתר דיוק) ציינו שיהפכו ללקוחות קבועים במותג שהציע להם חווית רכישה פרסונלית. במילים אחרות – פרסונליזציה היא זו שתגביר את הסיכוי שמשתמשים יפתחו מיילים שנשלחים אליהם.

פרסונליזציה

פרסונליזציה – אז איך עושים את זה נכון?

השתכנעתם? נהדר. כך תוכלו להשתמש בפרטים שיש לכם אודות אנשי הקשר שלכם כדי ליצור חוויה פרסונלית מעולה:

מייל אישי

שימוש במידע פשוט כמו השם הפרטי יוצר חוויה של פניה אישית וישירה מכם. אין ספק שנחמד יותר לפתוח מייל שכולל בשורת הנושא את השם שלנו, מאשר פניה גנרית.

למשל, אתר מוצרי הקוסמטיקה והאיפור Sephora, מקפיד לשלוח ללקוחותיו מיילים שכוללים את שמותיהם גם בשורת הנושא של המייל וגם בגוף המייל. כך, הם מספרים להם על מבצעים, הטבות ומוצרים חדשים, ויוצרים תחושת פניה ישירה ואינטימית הרבה יותר.

התייחסות למקום מגורים

תופתעו לגלות כמה ההתייחסות לעיר המגורים יכולה להיות אפקטיבית. תוכלו לשלוח מידע רלוונטי למשתמשים המתגוררים באזור מסוים, ואף לציין בגוף המייל את שם המקום.

דוגמה לכך הוא אתר האי-קומרס Nordstrom, המזהה את המיקום של המשתמשים שלו, וכך יודע לשלוח בהתאמה מיילים שמתאימים למזג האויר ששורר בכל מיקום – בגדים חורפיים לאזורים שקר בהם, ובגדים קיציים לאזורים החמימים.

תאריכים

ימי הולדת, ימי נישואין, תאריך הרשמה לשירות, כולם יכולים לשדרג את חווית המשתמש. למשל, דרך מייל המאחל ברכות יום הולדת בליווי קוד הנחה ייחודי.

אחת מהדוגמאות האהובות עלינו היא זו של Spotify, שמלבד העובדה שמדובר בחברה המבוססת לחלוטין על אלגוריתמים תומכי פרסונליזציה, היא מקפידה לשלוח בסיום כל שנה קלנדרית מייל ייחודי לכל משתמש, שמציג סיכום שנה מוזיקלי של המוזיקה לה האזין. ההתייחסות האישית והנהדרת הזו מציגה דרך נפלאה ליצור חוויה פרסונלית וייחודית עבור כל משתמש, שככל הנראה, תעודד אותם להמשיך ולהשתמש בשירותי המוזיקה של החברה.

מידע קודם

לקוח רכש אצלכם לאחרונה פריט מסוים? התעניין בנושא ספציפי? שליחה של מייל המתייחס לכך תיצור רצף שממשיך את החוויה החיובית והאישית. לדוגמה, אם לקוח רכש נעלי ריצה, ייתכן ומייל המציע לו לרכוש מוצר משלים, כמו שעון למדידת דופק, יהיה רלוונטי במיוחד עבורו.

דוגמה לכך היא של חברת Fiverr, שמשתמשת במידע המבוסס על החיפושים של משתמשיה, ומציעה להם במיילים מרוכזים אפשרויות שונות של נותני שירות נוספים ומגוונים באותו תחום. התוצאה: יצירת תוכן המותאם בדיוק לצרכים האישיים של כל משתמש. כמה פשוט ומדויק.

בסופו של דבר, תפקידה של הפרסונליזציה היא להתבסס על צרכי ופרטי המשתמשים, כדי ליצור חוויה מדויקת, אישית וייחודית. ואם תשאלו אותנו, באמצעות inwise מדובר במהלך פשוט, שמצליח להפיק את המיטב עבורכם ועבור המשתמשים שלכם גם יחד.