תחל שנה וברכותיה: מתי הכי נכון לשלוח את ברכת החג?

כולנו, במיוחד בראש השנה, רוצים להיות לראש ולא לזנב – בטח ובטח כשאנחנו מברכים את הלקוחות או המשתמשים שלנו. זה מה שגורם לנו להקפיד על פאנץ' מעניין בכותרת, לתת תשומת לב לעיצוב שיהיה חגיגי ונעים לעין ולוודא בפעם העשירית שרשימת התפוצה מעודכנת. מרגע זה ואילך, כל שנותר הוא ללחוץ send ולקוות שאחוזי הפתיחה וההקלקה ירבו כרימון.
אבל יש עוד דבר אחד שחשוב מאוד להתייחס אליו: התזמון. מועד השליחה וההפצה של ברכת ראש השנה, בדומה לכל מסר אחר, עשוי להיות קריטי. הוא יכול להוריד את כל המאמץ לטמיון או להקפיץ אותו לגבהים חדשים.
אז איך יודעים מתי? אנחנו כאן כדי לתת את הידע, הכלים והטיפים של המקצוענים.

הכירו את המסגרת

על סמך נתונים ומחקרים שנערכו בשנים האחרונות, נמצאה מסגרת זמנים שנחשבת ל- best practice להפצה ושליחה: ימי שלישי-חמישי בין השעות 10:00-15:00. מדובר בשעות שבהן רוב הציבור, וככל הנראה גם חלקים גדולים מהקהל שלכם, פעילים.
לסקטורים מסוימים אף קיימות המלצות קונקרטיות יותר: לעסקים בתחום הנופש והאירוח מומלץ להפיץ בימי חמישי בין 8-10 ואילו לאתרי אי-קומרס בימי שלישי או חמישי ב-10 בבוקר. 

אבל אל תפחדו לצאת ממנה לפעמים

מסגרת הזמנים הזו היא בגדר קו מנחה ותו לא, מהסיבה הפשוטה: תקשורת עם לקוחות היא לא מסוג המקרים ְשבהם פתרון אחד מתאים לכולם. לכל עסק, חברה או ארגון יש את הצרכים שלו, המאפיינים שלו, הלקוחות שלו ואילוצי הזמן עימם הוא מתמודד. בדיוק בגלל זה, חשוב להסתכל על התמונה הכוללת.
הדוגמה של ראש השנה הנוכחי ממחישה את זה: החג יוצא ביום רביעי הקרוב ולכן על פניו נראה ששלישי בצהריים עשוי להיות המועד המתאים ביותר לשליחה. אלא שזה לא בהכרח מדויק. קרוב לוודאי שרבים מאתנו יהיו כבר בהכנות לחג או בסיום משימות דחופות בעבודה לקראת חופשה ארוכה יחסית. בתרחיש כזה, שהקשב בלאו הכי נמוך, קרוב לוודאי ההודעה שלנו לא תקבל תשומת לב, תוחלק הצידה במסך או פשוט תבלע בין עוד ועוד ברכות. זה לא רק אנחנו אומרים, שאלנו את צ'אט GPT.
מתי כן? ייתכן שהשנה אולי כדאי להקדים. חשבו על שליחת הברכה ביום שני ואם אתם אמיצים אפילו לראשון – יום שלרוב מפרסמים נמנעים מלשלוח. ייתכן שהעיתוי המפתיע, יחד עם חיבור לתקופה הנוכחית ולעובדה שכולנו צמאים לאופטימיות, תהפוך את הברכה שלכם מאגרת נדושה למשב רוח מרענן ואפילו מרגש.

אין טעם לחפש בחוץ

התשובות הכי טובות מסתתרות כמעט תמיד מתחת לאף. רגע לפני שליחת הברכה השנה או הפצה אחרת, כדאי לבדוק את ההפצות האחרונות שביצעתם: האם באמת היו ימים ספציפיים שהמירו יותר? סוג תוכן שהיה רלוונטי יותר? אולי בכלל עדיף לפלח קהלים ולתזמן לכל אחד באופן אחר? רפרוף בדאטה שהצטבר אצלכם ואפילו ניתוח קצרצר יכול לספק תובנות יקרות ערך. 

והנה מה שיעשה לכם את השנה באמת טובה 

לא מזמן הטמענו במערכת פיצ'ר AI חכם שיודע לתזמן את השליחה במועד הטוב ביותר בהתאם לדפוסי ההתנהגות של אנשי הקשר שלכם. זאת, בהתאם לימים ולשעות שבהם הם נוטים לפתוח מיילים או להקליק על קישורים. כך, תוכלו ליהנות מדיוק מירבי, מותאם אישית ונוח לשימוש. 

אז כשהכלים לתזמון האידיאלי אצלכם, כל מה שנשאר הוא לבחור את העיצוב שיהפוך את הברכה שלכם למרשימה וחגיגית מתמיד, תוכלו לעשות זאת מכאן.

שנה טובה 🙂