בהצטיינות יתרה: כך מייצרים קמפיין שיווקי חכם באקדמיה
אין ספק שלאקדמיה חוקים משלה – וזה נכון גם בגזרה השיווקית. אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות אקדמיים מתמודדים כל שנה מחדש (ואפילו פעמיים בשנה) עם צורך לנהל קמפיינים בצורה חכמה ואפקטיבית. לנהל מסע לקוח מדויק אך לא מתיש, לבצע התאמות בהתאם לתוכנית לימודים ספציפית, תואר ייעודי או צרכים אחרים שמשתנים ממוסד למוסד. כשמוסיפים לכך את התחרות הגבוהה שיש בשוק, הצורך לייצר אוטומציה שיווקית למגוון רחב של תרחישים ולפקח על הכל מלמעלה מתקבלת תמונה מורכבת.
אבל יש גם חדשות טובות: קיימים מספר עקרונות ודרכי פעולה שיקלו במסע השיווקי, ואפילו יובילו אתכם להצטיינות:
התאימו את הפלטפורמה לקהל
קהל שמתעניין בלימודים אקדמיים הוא קהל צעיר, לרוב בתחילת שנות ה-20 שלו והוא נולד לעולם דיגיטלי וטכנולוגי. רובם המוחלט מעדיף התכתבויות בוואטסאפ או בצ'אטבוט על פני שיחות טלפוניות, לא בהכרח נחשף למיילים וזקוק להודעות קצרות עם מסרים ברורים ופשוטים. לכן, רצוי לתקשר איתו ככל האפשר בוואטסאפ (וכאן תוכלו למצוא את הכלים שיעזרו לכם) או לכל הפחות לאפשר לו להתכתב אתכם דרך ממשק שיחות המאפשר תקשורת דו סיטרית רציפה ונוחה.
הקפידו על פרסונליזציה
אחד האתגרים המרכזיים באקדמיה, במיוחד לקראת ימים פתוחים או קמפיינים שמכוונים לרישום, היא רב-תחומיות: אמנם מדובר במוסד אחד, אך כזה שמציע תוכניות לתואר ראשון, תארים מתקדמים שונים ובמגוון רחב של פקולטות וחוגים. כתוצאה מכך לא פעם נוצר מצב שצריך לתקשר או לייצר אוטומציה לקהל כולו (לדוגמה כל קהל המתעניינים), קהל ספציפי (כל מי שאישר הגעה ליום הפתוח, מתוך קהל המתעניינים) או לקהל שמתעניין בתוכנית קונקרטית (מתעניינים לתואר ראשון במדעי הנתונים בפקולטה למדעי המחשב). לשם כך, חשוב להקפיד לשיוך אוטומטי של כל מתעניין לרשימה שרלוונטית עבורו ושלוח לו רק מידע שמעניין אותו. כך, אפשר לנהל תהליך מותאם אישית, מסודר, יעיל וכזה שגם נעים למועמד.
צרו סינכרון
מוסדות אקדמיים חשופים לא אחת לרגולציה לגבי שמירת המידע שלהם, מה שעשוי לייצר קושי בהפצת הודעות ומסרים שיווקיים. לכן בחרו במערכת שיודעת להתממשק עם המערכות הארגוניות בצורה מאובטחת וחלקה וכך תוכלו ליהנות מיכולות שיווקיות מתקדמות מבלי לפגוע בדרישות רגולציה או פרטיות.
דייקו את מסע הלקוח
בניית מסע הלקוח הוא אחד העוגנים החשובים בתהליך השיווקי והאקדמי. לכן, בעת הבנייה שלו בצעו התאמה לשלב שבו המתעניין נמצא. למשל, אם מתעניין נרשם ליום הפתוח אפשר לשלוח לו הודעת וואטסאפ או מייל שהרשמתו נקלטה, מספר ימים לאחר מכן לינק לקראת מה שמחכה לו (מפגש עם ראש תוכנית, שיח עם סטודנטים, אטרקציות וכו') וממש ביום שלפני את דרכי ההגעה או הסדרי החניה במקום. הקפידו על שפה ברורה ומדויקת, מסרים קצרים והנעה קלה ופשוטה לפעולה.
סיימו בהצטיינות
ההמלצה על ניהול תקשורת כתובה, ובפרט בוואטסאפ רחוקה מלהיות מקרית. ניסיון העבר שלנו עם מגוון מוסדות אקדמיים הראה לנו מספר פעמים את התגובתיות הגבוהה של המתעניינים, אחוזי פתיחה יוצאי דופן ויחסי המרה נהדרים. מה שאפשר את זה היה השימוש הנבון בוואטסאפ, ההתאמה לחוקים של מטא (בעלת השליטה בוואטסאפ) והתאמה מדויקת של המסרים לפלטפורמה ולקהלים.
רוצים להפוך למצטייני הדיקאן של השיווק האקדמי? נשמח לסייע