אחד מי יודע: השאלה שאתם באמת צריכים לשאול את עצמכם לקראת פסח

חג פסח הוא אחד החגים המרכזיים במסורת היהודית, ולאורך השנים הוא גם זכה למעמד מיוחד בעולמות השיווק. קשה למצוא כיום חברה או ארגון שלא יוצאים במבצע מיוחד לקראתו, נערכים לפעילות מרכזית במהלכו או אפילו שולחים ברכת חג שמח כדי לשמור או לייצר אינטראקציה עם הקהלים שלהם.

אין ספק שאלו פעילויות חשובות מאוד וההערכות לקראתם מוצדקת, אבל זה לא נגמר כאן. חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לבחון את התקשורת השיווקית שלכם, לבדוק מה עבד יותר ומה פחות, להפיק תובנות – ולשדרג.
מדי שנה החג מצוין בתחילת-אמצע אפריל וזה גם בדיוק הזמן שבו נתוני הרבעון הראשון כבר זמינים. ניתוח שלהם יכול להפיל אסימונים, לחדד את המסרים ולהפוך את הפעילות למדויקת יותר ואפקטיבית יותר – וגם לאפשר ליישם את התובנות בטווח זמן קצר מאוד.
כך, בזכות התאמה קלה, דיוק נוסח או אפילו פנייה שמתאימה קצת יותר לקהל ספציפי, אפשר לראות שינוי משמעותי.
אלו הכלים והשאלות שיאפשרו לכם לעשות "סדר פסח" בתקשורת השיווקית:

סדר פסח בשיווק הדיגיטלי

ביד חזקה ובדאטה נטויה דאשבורד האנליטיקס במערכת inwise מציג מידע של אנשי הקשר בעקבות קמפיינים של אימיילים, SMS והודעות וואטסאפים שנשלחו. מידע זה מאפשר לקבל נתונים על הביצועים של הפעילות עד כה מבחינת אחוזי פתיחה, הקלקות ופרמטרים אחרים. הסתכלות עליו לאורך כל שלושת חודשי הרבעון הראשון כבר יכולה לאפשר לזהות מגמות: האם יש פלטפורמה שיווקית שעובדת טוב יותר לעומת אחרות? איזה סוג קהל מגלה עניין ומעורבות ובאילו מהם צריך "זריקת עידוד"? מה מניע לפעולה ומה לא בהכרח ברור? מידע חשוב זה יצוץ בתוך הדאטה שלכם ויעניק לכם תמונת מצב עדכנית, יחד עם הנקודות שצריך לחדד. 

הזדמנויות חדשות תמונת המצב היא רק השלב הראשון ב"סדר הפסח". המטרה בסופו של דבר היא להמיר, להניע לפעולה ולמכור. פעמים רבות, הזדמנויות חדשות, ובמקרה הזה – קהלים חדשים, כבר נמצאים בתוך הדאטה שלכם. ניתוח נכון של הנתונים מאפשר לזהות מגמות, להגדיר קהלים בצורה חכמה יותר ולהתאים להם מסרים, תדירות ותזמון שליחות וצורת פעילות מתאימה.
אם מזהים קבוצה של לקוחות שפותחים כל אימייל, מקליקים על קישור למוצר בקטגוריה מסוימת, אך לא מבצעים רכישה. אפשר לשלוח להם המלצות למוצרים נוספים באותה קטגוריה, שליחת קופון ייעודי או המלצה מותאמת אישית יכולה להניע אותם לפעולה.

חידוד מסרים – אין צורך להכביר במילים, תרתי משמע, כשמגיעים לנושא של המסרים השיווקיים. הם צריך להיות חדים, ברורים ומניעים לפעולה, וזה בהחלט הזמן לבחון כיצד הם עבדו. הסתכלות על המסרים השונים, השוואה ביניהם ושל התגובות מצד הקהל יאפשרו לדייק אותם עוד יותר ולתוצאות להשתפר. אם שלחתם קמפיינים באמצעות AB Testing – המערכת כבר תעשה עבורכם את העבודה הזאת.
במידת הצורך, פיצ'ר כתיבת התוכן ב-AI יוכל לסייע לכם בכתיבה, בהתאמת שורות נושא לקמפיינים העתידיים שלכם. 

כנגד ארבעה קהלים (לפחות) דיבר הדיוור – רגע לפני שאתם שולחים מבצעים לחג, אין משהו שיותר מעיק מהודעה לא רלוונטית עם מסר לא רלוונטי (מבצע בסניף חיפה כשהלקוח בכלל גר בתל אביב). זה גם ככל הנראה הפעולה שתגרום להם להסיר את עצמם מהרשימה וזה אם בכלל היא תצליח לחדור את גבולותיה של תיבת הספאם. לעומת זאת, הודעה שיווקית שרלוונטית לקהל, מעניקה לו ערך ומותאמת אליו תתפוס את תשומת הלב שלו, תניע לפעולה – ותמיר. זו בדיוק הסיבה שחשוב לפלח את הקהלים שלכם. הדאטה כבר אצלכם, רק צריך להחליט מהן הקטגוריות לפילוח ולתת למערכת לעשות את שלה. זה תמיד משתלם. 

חשבו כמו הלקוח קראו את הדיוור, המייל או ההודעה שאתם מתכננים לשלוח לפסח מנקודת המבט של הלקוחות שלכם. ודאו שהנוסח ברור, שהעיצוב מתאים ושאלו את עצמכם אם הייתם מקליקים או מבצעים את הפעולה שנדרשת מכם. אם התשובה הראשונה שעולה היא "כן" אתם בכיוון הנכון. אם יש היסוס, כנראה ששווה לחשוב פעמיים. החדשות הטובות: גם כאן פיצ'ר ה-AI שלנו יכול לסייע בהתאמת הטקסט שעל גבי כפתור ההנעה לפעולה, שיפור ניסוח או דיוק העיצוב.

תחנת ריענון – כאנשי שיווק, אנחנו תמיד מחפשים לראות מה אפשר לשפר או לשנות אבל לפעמים כשזה עובד, עדיף לא  לגעת. במקסימום, אולי לרענן קצת או פשוט להפתיע עם רעיון חדש ומקורי. נכון, מדובר במספרים ובנתונים – אבל לפעמים דווקא שם היצירתיות צצה והיא אפילו מגובה במספרים. אז תרשו לעצמכם לטפוח על השכם, להתרענן וליהנות מהעבודה הטובה שעשיתם עד כה. 

מאחלים לכם חג חירות שמח עם כל האהובים שלנו בבית!