מהי סגמנטציה שיווקית ולמה היא כל כך חשובה לעסק שלך?
אנחנו רואים סדרות באפליקציות סרימינג (נטפליקס) שמתאימות תכנים לטעמנו האישי, שומעים מוסיקה לפי פלייליסטים שהותאמו עבורנו. אנחנו חיים בעולם בו הכול מותאם אישית. זו המהפכה הצרכנית של עולם העסקים החדש וזה מה שהלקוחות הפוטנציאליים מצפים ממך. התאמה הכי אישית שיש.
בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית כשכולנו מופצצים בתכנים מכל עבר, לגרום לאנשי הקשר שלך לפתוח את הדיוור או הניוזלטר שנשלח אליהם, דורש התאמה מדויקת למה שמעניין אותם, ויותר מזה- לאיך שהם חושבים. מחקרים קובעים, כי מהרגע בו אדם נתקל במייל או בדף הנחיתה, לוקח לו כ- 3-5 שניות להחליט, האם להמשיך לקרוא או להמשיך הלאה, לדבר הבא.
דרך מוכחת לסקרן את הלקוח שלך להישאר ולהמשיך לקרוא, היא באמצעות טרגוט המסר השיווקי הנכון לאדם הנכון. איך עושים את זה? באמצעות סגמנטציה או בעברית (פילוח).
סגמנטציה שיווקית, היא פילוח קהלים לקבוצות על פי מאפיינים משותפים, מתוך מטרה להתאים עבורם קמפיינים ותהליכים אוטומטיים.
ככל שתפלחו את אנשי הקשר שלכם בצורה ממוקדת יותר, תוכלו לפנות אליהם בצורה אישית יותר ולהעלות את הסיכוי שהמייל ששלחתם אכן ייפתח, ייקרא ובסופו של תהליך ייתן בוסט רציני לקמפיין ולשיעור ההמרות והרכישה.
מחקרים הראו ששיעורי הפתיחה בקמפיינים מפולחים עלו ב 14% והקלקות עלו ב 62%.
אז אילו כלים יכולים לעזור בפילוח שיווקי? לפי איזה קטגוריות מפלחים? ומה עושים עם כל המידע הזה? כל התשובות כאן בהמשך…
טיפים ורעיונות לקטגוריות הפילוח שלך
כדי לשלוח לכל אחד את התוכן והמידע המתאים לו, צריך לאתר תחילה את המאפיינים המשותפים של קהלי היעד, ולמעשה ליצור מהם תתי קהלים. רעיונות למאפיינים משותפים:
- מאפיינים ביוגרפיים – גיל ומגדר, סוג ורמת השכלה, תחום עיסוק.
קטגוריה זו חשובה להתאמת השירות/ המוצר. מותג של יוגה להריוניות יפנה בדרך כלל לנשים. צורת הפנייה ואופן הכתיבה (סלנג, מקצועי) משתנה בפנייה לבני נוער או למבוגרים ועוזרת להתאים את המסר לקהל היעד. - נתונים דמוגרפיים – אזור מגורים, סטטוס משפחתי וכדומה.
משמעותי בעיקר בפרסומים לוקאליים של אירועים ועסקים שסביבת המגורים רלוונטית עבורם (מכון כושר ביהוד, לא רלוונטי לגרים באזור רמת גן). - העדפות צריכה- איפה אנשי הקשר שלך קונים בדרך כלל, אונליין או בחנויות פיזיות. או מה תופס להם את העין- מבצעים וסיילים או להיות ראשונים לרכוש את החידוש האחרון שיצא?
- תאריכים משמעותיים – ימי הולדת ונישואין, בת מיצווש, לידה ועוד..
התייחסות לארועים ותאריכים משמעותיים של אנשי הקשר תעלה את המחויבות והקשר האישי, באמצעות שליחת ברכה אישית עם איחולים בצירוף הטבה. - תאריך רישום – כדי לחזק את הקשר עם אנשי הקשר שעברו איתך כברת דרך או לעודד נרשמים חדשים. למשל שליחת ברכה או הטבה לרגל שנה מיום הצטרפות.
אלו כלים עומדים לרשותכם כדי ליצור פילוחים?
אחרי שהגדרתם מה המאפיינים הנכונים לפילוח קהל היעד לתתי – קבוצות, בטח שאלתם את עצמכם איך אוספים את המידע הזה… הנה מספר כלים ודרכים לקבל את המידע הזה:
- טפסי הרשמה מוטמעים באתר ופופאפים – הרשמות מעידות על תחומי עניין ומאפשרות חלוקה לקבוצות אנשי קשר. לדוגמה, באתר של עיצוב הבית, בעמוד על עיצוב מטבחים יקפוץ פופאפ להרשמה לוובינר, הנרשמים יצורפו לקבוצת המתעניינים במטבחים. ובעמוד על עיצוב גינות, יופיע טופס הרשמה לרשימת התפוצה בנושא אדריכלות גן.
- דפי נחיתה – עמוד אינטרנט ממוקד ותמציתי שמטרתו להניע לפעולה. זאת הזדמנות מצויינת להוסיף בטופס השארת פרטים שאלה מעבר לפרטים הבסיסיים. למשל חברת נסיעות יכולה לשאול האם תעדיף חופשת בטן-גב, טיולי טבע או אקסטרים.
- דיוורים – האם פתחו, הקליקו או שיתפו – כאן ניתן ללמוד לא מעט על התכנים המעניינים את אנשי הקשר – איזה מיילים הם נוטים לפתוח יותר? אלו שמרחיבים על תוכן מסוים, או עדכונים על מבצעים והטבות? באילו ימים ושעות פותחים מיילים, אם בכלל והאם מגיבים להנעה לפעולה.
איך ממשיכים מכאן 🙂
לאחר שמילאתם חובתכם ושלחתם לנרשמים את מה שהתחייבתם אליו, זה הזמן לשלוח לאותה קבוצה הצעות המשך רלוונטיות, אבל היזהרו – לא להספים. אפשר לשלוח לכל מי שנרשם להורדת מדריך דיגיטלי על בניית אתרים, מייל על פתיחת הרשמה לקורס בניית אתרים ובהמשך, ניוזלטרים עם עדכונים בתחום.
ברגע שהשגתם פרטים אישיים כמו תאריך לידה, יום נישואים, תוכלו לשלוח ב 1 לינואר, לכל חוגגי יום הולדת בחודש ינואר, ברכת מזל טוב עם קוד הטבה.
המידע הזה בעל ערך רב לחיזוק הקשר האישי עם הלקוח
איך אפשר להשתפר? באמצעות דוחות סטטיסטיים – מעקב אחר פתיחות והקלקות על לינקים תשקף תמונה של רמת העניין וההיענות של הלקוח שלך.
כל תשובה לאחת מהשאלות יכולה להיות רשימה מפולחת, אליה כדאי לשלוח דיוור נוסף בהתאם לפעולה שבוצעה.
לסיכום, שימוש נכון בסגמנטציה (פילוח) שיווקית ויישום הרעיונות שרכזנו כאן, יעזור לך לשלוח ללקוחות שלך תוכן ממוקד עם ערך רלוונטי עבורם, להגדיל את משמעותית את הסיכוי שהמייל ששלחתם יתקבל בתשומת הלב הראוייה, וליצור קהילת לקוחות נאמנה לאורך זמן.
איך עושים את זה? מדריך ליצירת פילוח