מייל טרנזקציונלי (TRANSACTIONAL EMAIL)
מייל טרנזקציונלי (לפעמים מכונה "מייל תפעולי") הינו מייל שנשלח כתגובה לפעולה שמתבצעת. פעמים רבות יש צורך בשליחת מייל אינדיבידואלי ללקוח בשל פעולה שהנ"ל ביצע. במקרים כאלו משתמשים במיילים טרנזקציונלים אשר נשלחים לפי מערכת כללים מוגדרת (באופן דומה למייל אוטומטי).
דוגמאות למיילים טרנזקציונלים:
- מייל תגובה להרשמה לניוזלטר/אתר
- מייל איפוס סיסמא
- עדכונים והתראות מהאתר
- חשבוניות חודשיות
מייל טרנזקציונלי – השמיים הם הגבול
השימוש בפיצ'ר הנ"ל מאפשר לכם ליצור מגוון רחב של מיילים, כאשר כל מייל מותאם לסיטואציה ספציפית. המייל הטרנזקציונלי מקדם אותנו עוד שלב לעבר שיווק פרסונלי אשר מותאם לרצונות הלקוח.
אם נסתכל על התהליך הארוך שעבר הדיוור הדיגיטלי משלב ה"שגר ושלח" אל עבר תחום בסיסי המידע והאנליטיקה, ניתן לומר שאנו עדים לעידן חדש בתחום, עידן בו ניתן להתאים את התוכן אל המשתמש אף יותר ועל ידי כך ליצור דיוור פרסונלי באופן כמעט אינדיבידואלי.
כמו כל מאפיין בדיוור האלקטרוני, גם המייל הטרנזקציונלי דורש הרבה ניסוי וטעייה על מנת לקבל תוצאות טובות.
תפוצה רחבה לעומת מייל טרנזקציונלי
חשוב לציין כי מייל טרנזקציונלי איננו מיועד רק לחברות גדולות עם משאבים רבים, גם חברה קטנה יכולה לנצל את יתרונות הפיצ'ר על מנת להגדיל את היקף הפעילות שלה.
על מנת שבאמת תוכלו להשתכנע מהיתרון של מייל טרנזקציונלי, מוצגים פה תוצאות של מחקר שנעשה ע"י חברת Experian.
בממוצע ההכנסות ממייל טרנזקציונלי ביחס לדיוור בתפוצה רחבה נע בין פי 2 לפי 5 מול מייל רגיל.
בטבלה ניתן לראות את ההכנסה הממוצעת פר מייל.
הנתונים בעמודה הסגולה מתייחסים למייל טרנזקציונלי והנתונים בעמודה הצהובה מתייחסים למייל רגיל שנשלח בתפוצה רחבה.
ההשוואה נעשית בין שיעורי ההכנסה הממוצעים בדיוור בתפוצה רחבה ביחס להכנסה הממוצעת פר מייל של מיילים מסוג אישור רכישה, פרטי משלוח או החלפת/החזרת מוצר.
שיעורי הפתיחה וההקלקה של מיילים מסוג אישור רכישה, פרטי משלוח והחזרת מוצר/החלפת מוצר ביחס לשיעורים פתיחה הקלקה הממוצעים של דיוור אלקטרוני, עד פי 8 ממייל בדיוור רגיל.