לא על המייל לבדו – על חשיבות שורת הנושא ושם השולח

עשיתם ניתוח שוק על מנת להבין מהו קהל היעד שלכם, בניתם מערך שיווק אינטרנטי ואפילו הצלחתם לאגור לא מעט שמות לתוך רשימות התפוצה שלכם בתקווה שכל מי שנמצא בו יהפוך להיות חבר מועדון. עכשיו אתם עומדים בפני המעשה החשוב ביותר, כתיבת הדיוור האלקטרוני. האם ידעתם כי בלי קשר לתוכן שייכתב בגוף המייל, החשיבות המכרעת עדיין תהיה בשורת הנושא ובשם השולח?

 

אם טרם נחשפתם לחשיבותן של שתי השורות האלה ואתם עומדים לפנות ללקוחות שלכם באמצעות דיוור אלקטרוני, כדאי שתקראו את המאמר שלפניכם.

כיצד לבנות נכון את תוכן הדיוור האלקטרוני

תוכן הדיוור צריך להיות בראש ובראשונה מושך מאוד בצורה ויזואלית. עליו לאפיין את הטעם הטוב שלכם ואת האמרה שיווקית המדויקת ביותר של החברה שלכם. עליו להיות מורכב מצבעים נכונים ולהביע בצורה המדויקת והפשוטה ביותר את המסר שברצונכם להעביר, אבל כל אלה גם אם יהיו הכי נכונים לא יעזרו למסר שלכם להגיע אל הלקוח אם לא תקדישו תשומת לב לשורת הנושא, מהסיבה הפשוטה שאם שורת הנושא לא תהיה נכונה סיכוייו של הדיוור להיפתח ילכו ויקטנו.

שתי השורות, הנושא ושם השולח הן השורות החשובות ביותר, הן משמשות כנקודת המפגש הראשונה של הנמען עם המייל שלכם והמפגש הזה ייקבע אם האימייל יסקרן וייפתח או שיימחק לעד. על מנת ששורות אלו ימשכו את תשומת הלב עליהם להיות מדויקות ביותר ולא רק לשדר אלא גם להבליט את המסר העיקרי שבתוך גוף המייל. רק על מנת להמחיש לכם את חשיבותן של שתי השורות האלה, נספר כי מחקרים גילו כי 69% מהאנשים קובעים אם המסר שנשלח אליהם הוא ספאם או לא על פי שורת הנושא ו-43% מאנשים קובעים זאת על פי שורת "השולח".

מה חשוב לרשום בשורת הנושא ובשורת שם השולח

כאשר מדובר על שורת שם השולח, לא מומלץ להשתמש בשמות לא ברורים או בשמות חיבה מכיוון שעל השורה הזאת להעביר מסד ברור וחד. אם מדובר על חברה, על שם השולח לכלול את שמה ואם מדובר על אדם פרטי אז כמובן את שמו המלא. הדבר נחוץ לא רק על מנת שהמייל יפתח אלא גם על מנת להקל על אפשרות המענה למייל.

כאשר אתם מחברים את שורת הנושא מאוד חשוב  שהיא תהיה מדליקה מזמינה ומעוררת עניין, היא גם יכולה להיות משעשעת מרעננת מאתגרת ומעוררת סקרנות, אך עליה תמיד להיות כתובה בצורה התואמת את המוצר של החברה ואת קהל היעד שלכם.

בנוסף מומלץ ששורת הנושא תכלול הכי הרבה אינפורמציה לגבי תוכן המייל מכיוון שככל ששורה זאת תהיה בהירה יותר, כך הדבר ישכנע את המקבל כי לא מדובר בדואר ספאם וכי כדאי לו לפתוח ולקרוא אותו. השורה הזו מבהירה לנמען למה כדאי לו לפתוח את המייל ואיזה ערך מוסף יקבל כשיקרא אותו. הצמדות לשפה קלה הימנעות מסימני קריאה ובמידה והדבר אפשרי יצירת פניה אישית עם שם הנמען מאוד יסייעו לכם להשיג את המטרה.

כדאי לזכור: גם בעידן רשתות חברתיות דיוור אלקטרוני הוא הערוץ השיווקי היעיל ביותר – אם עדיין לא פתחתם חשבון דיוור התנסות אצלנו זה הזמן לעשות זאת!

חשבון נסיון חינם