לכבוד יום העסקים הקטנים, החלטנו לרכז עבורכם את 5 הטיפים הטובים ביותר שקיבלנו מלקוחות inwise הנהנים מהצלחה משגשגת: איך ומה לעשות בניהול הקמפיינים כדי להניב את ההצלחה הגדולה ביותר – במכירות, בשיווק, במיתוג ובאסטרטגיה.
1 תבנית עיצוב פשוטה – פשוט עובדת
התבנית היא אחד הכלים הבסיסיים לעיצוב קמפיין דיוור. כאשר אנחנו מנהלים קמפיינים, אנחנו יכולים למצוא עצמנו בוחרים תבנית דיוור לפי הטעם האישי שלנו, מצב הרוח שלנו באותו היום, או האינטואיציה שלנו לגבי מה יעבוד הכי טוב לאותו קמפיין. יחד עם זאת, מגמות עיצוב מדברות על אותו הנתון שמספרים לקוחות inwise שחוו הצלחה עסקית: תבנית דיוור פשוטה – פשוט עובדת.
יתכן שזה העולם העמוס בגירויים בו אנו חיים, או זה שאנחנו מוקפים בפרסום ללא הפסקה – העולם (הפרסומי והשיווקי בתוכו) הולך למגמות של פשטות: מראה נקי, מסר אחד וברור, כמה שפחות עומס בעיניים. לכן, אין זה מפתיע שלקוחות inwise מדווחים כי תבניות דיוור פשוטות, המורכבות מתמונה אחת – טובה ומדויקת לתוכן של הדיוור, מגדילות את אחוזי הפתיחה, הקלקה והמרה. בנוסף, שורות טקסט קצרות וענייניות תורמות למראה הנקי, וכמובן – התאמה למובייל (מכשירים ניידים) היא מאוד חשובה. כלקוחות inwise אתם נהנים מ 100% תבניות מותאמות למובייל.
2 טפחו את הלקוחות הנאמנים שלכם
טיפ שני הוא לא לתקשר ולדוור לכל הלקוחות באותה הצורה ובאותה כמות.
הלקוחות שלכם נחלקים בגדול ללקוחות נאמנים למותג ולקוחות מתנדנדים. הלקוחות הנאמנים למותג הם אלו שמושקעים בו מבחינת קנייה חוזרת ומבחינת המחשבות והרגשות שלהם כלפי המותג. הלקוחות שאינם נאמנים למותג – או שרכשו אותו פעם אחת בלבד, או שאינם בטוחים לגביו, או שאינם במצב רגשי בו ניתן לומר שזה מותג שהם אוהבים. להם נקרא לקוחות מתנדנדים.
לקוחות inwise המדווחים על הצלחה משמעותית מספרים כי הם מדוורים בצורה ובכמות שונה ללקוחות הנאמנים וללקוחות המתנדנדים: הם משקיעים הרבה יותר בלקוחות הנאמנים, בין אם על ידי כך ששולחים להם סקר מפורט יותר השואל אותם להעדפות ולרצונות שלהם, שולחים להם כמות גדולה יותר של דיוורים, דיוורים מותאמים אישית, הטבות גדולות יותר וכו'. הם כמובן לא מזניחים את הלקוחות המתנדנדים, אלא מקפידים שלא להציק להם עם כמות דיוורים שגדולה מדי עבורם בהינתן רמת העניין הנמוכה יחסית שלהם במותג. בנוסף, הם בודקים אחת לתקופה בסקר את ההעדפות של הלקוחות המתנדנדים ובוחנים האם הם עברו מלקוחות מתנדנדים ללקוחות נאמנים של המותג.
3 חזקו את הדיוור עם פרסום בפייסבוק
כיום כולנו נמצאים בכמה "מקומות" דיגיטליים. העיקריים שבהם הם המייל שלנו, פייסבוק, וואטסאפ, סמס כערוץ לקבלת הודעות שיווקיות והתראות בעיקר, אתרי אינטרנט, ורשתות חברתיות נוספות כמו אינסטגרם, טוויטר וכן הלאה.
במקביל או לאחר השליחה של קמפיין דיוור במייל, הם מטרגטים בפייסבוק את קהל היעד הרלוונטי לדיוור, בהתאם למאפיינים שלו ברשימת הנמענים מ inwise, ומפיצים את אותו הקמפיין גם בפייסבוק.
לשילוב דיוור במייל וקמפיין בפייסבוק שלושה יתרונות עיקריים: הראשון הוא שפייסבוק מאפשר לשלוח קמפיין פרסומי/שיווקי מאוד מפולח ומטורגט, כלומר – קמפיין הנשלח לקהל היעד הספציפי שרלוונטי לדיוור, בין אם זה מיקום גאוגרפי, גיל, מגדר, העדפות, תחומי עניין, אוהדי הדף שלכם, של המתחרים שלכם ועוד. בנוסף, הקמפיין בפייסבוק מותאם לתקציב הספציפי שיש לכם לטובת העניין וניתן לבצע קמפיין בתקציב נמוך ביותר. היתרון השלישי והחשוב הוא שקמפיין משולב זה עם פייסבוק מאפשר לכם גם להגדיל את רשימת הדיוור שלכם בנמענים חדשים שהגיעו מהקמפיין בפייסבוק.
4 הגדילו את רשימת הנמענים שלכם
בהמשך ליתרון הטיפ הקודם, אחד הדברים שלקוחות מדווחים לנו שתרם להצלחה העסקית שלהם הוא הגדלת רשימת הנמענים לדיוור. כך, אחת לרבעון, נאמר, הם עושים קמפיין דיוור של 'חבר מביא חבר', בו הם מציעים לנמעני הדיוור שלהם הטבה עם ערך ממשי אותה יקבלו עבור כל המלצה שיעבירו לחבר. לקוחות inwise מדווחים שקמפיינים אלו מניבים ומצליחים במיוחד ביחסי ההמרה שלהם. יש מי שאחת לשנה גם עושה קמפיין מסוג זה, רק מודולארי: ככל שהלקוח ממליץ על המותג ליותר חברים, כך הוא מקבל יותר הטבות או הטבות שוות יותר בערך שלהן.
5 השאירו את הקמפיין בראש של הלקוח
טיפ חשוב בהקשר של מבצעים או אירועי מכירות הוא שליחת תזכורות באמצעות SMS (הודעות טקסט) כדי לתזכר את הלקוחות ולשמור את הקמפיין בראש שלהם, גם הרבה אחרי שסגרו את המייל.
לקוחות inwise מדווחים כי הקמפיינים המניבים ביותר לפני ובמהלך מכירות ומבצעים מיוחדים הם אלו שלאחר קמפיין הדיוור במייל – נשלחו ללקוחות תזכורות ב SMS (הודעות טקסט). לפי לקוחות inwise, הדרך הטובה ביותר להגדלת המכירות היתה לשלוח קמפיין דיוור אחד או שניים, ומעבר להם – לשלוח תזכורות ב SMS לפני תחילת המבצע/מכירה, במהלכה, ולפני סופה.
בהקשר זה, הלקוחות איתם דיברנו ממליצים לשלוח יותר תזכורות ב SMS ללקוחות שפתחו והקליקו על הדיוור המספר על המכירה/מבצע, לשלוח את התזכורות השונות ב SMS כל אחת עם תוכן שונה, ולהשתמש בהודעות הטקסט לא רק כדי ליידע שוב ושוב על המכירה/מבצע, אלא גם כדי להמריץ את הלקוחות להגיע (לדוגמה, עדכון על מוצרים אחרונים שנותרו, שעות הפתיחה ועוד).
יום עסקים קטנים שמח מצוות inwise
1 תבנית עיצוב פשוטה – פשוט עובדת
התבנית היא אחד הכלים הבסיסיים לעיצוב קמפיין דיוור. כאשר אנחנו מנהלים קמפיינים, אנחנו יכולים למצוא עצמנו בוחרים תבנית דיוור לפי הטעם האישי שלנו, מצב הרוח שלנו באותו היום, או האינטואיציה שלנו לגבי מה יעבוד הכי טוב לאותו קמפיין. יחד עם זאת, מגמות עיצוב מדברות על אותו הנתון שמספרים לקוחות inwise שחוו הצלחה עסקית: תבנית דיוור פשוטה – פשוט עובדת.
יתכן שזה העולם העמוס בגירויים בו אנו חיים, או זה שאנחנו מוקפים בפרסום ללא הפסקה – העולם (הפרסומי והשיווקי בתוכו) הולך למגמות של פשטות: מראה נקי, מסר אחד וברור, כמה שפחות עומס בעיניים. לכן, אין זה מפתיע שלקוחות inwise מדווחים כי תבניות דיוור פשוטות, המורכבות מתמונה אחת – טובה ומדויקת לתוכן של הדיוור, מגדילות את אחוזי הפתיחה, הקלקה והמרה. בנוסף, שורות טקסט קצרות וענייניות תורמות למראה הנקי, וכמובן – התאמה למובייל (מכשירים ניידים) היא מאוד חשובה. כלקוחות inwise אתם נהנים מ 100% תבניות מותאמות למובייל.
2 טפחו את הלקוחות הנאמנים שלכם
טיפ שני הוא לא לתקשר ולדוור לכל הלקוחות באותה הצורה ובאותה כמות.
הלקוחות שלכם נחלקים בגדול ללקוחות נאמנים למותג ולקוחות מתנדנדים. הלקוחות הנאמנים למותג הם אלו שמושקעים בו מבחינת קנייה חוזרת ומבחינת המחשבות והרגשות שלהם כלפי המותג. הלקוחות שאינם נאמנים למותג – או שרכשו אותו פעם אחת בלבד, או שאינם בטוחים לגביו, או שאינם במצב רגשי בו ניתן לומר שזה מותג שהם אוהבים. להם נקרא לקוחות מתנדנדים.
לקוחות inwise המדווחים על הצלחה משמעותית מספרים כי הם מדוורים בצורה ובכמות שונה ללקוחות הנאמנים וללקוחות המתנדנדים: הם משקיעים הרבה יותר בלקוחות הנאמנים, בין אם על ידי כך ששולחים להם סקר מפורט יותר השואל אותם להעדפות ולרצונות שלהם, שולחים להם כמות גדולה יותר של דיוורים, דיוורים מותאמים אישית, הטבות גדולות יותר וכו'. הם כמובן לא מזניחים את הלקוחות המתנדנדים, אלא מקפידים שלא להציק להם עם כמות דיוורים שגדולה מדי עבורם בהינתן רמת העניין הנמוכה יחסית שלהם במותג. בנוסף, הם בודקים אחת לתקופה בסקר את ההעדפות של הלקוחות המתנדנדים ובוחנים האם הם עברו מלקוחות מתנדנדים ללקוחות נאמנים של המותג.
3 חזקו את הדיוור עם פרסום בפייסבוק
כיום כולנו נמצאים בכמה "מקומות" דיגיטליים. העיקריים שבהם הם המייל שלנו, פייסבוק, וואטסאפ, סמס כערוץ לקבלת הודעות שיווקיות והתראות בעיקר, אתרי אינטרנט, ורשתות חברתיות נוספות כמו אינסטגרם, טוויטר וכן הלאה.
במקביל או לאחר השליחה של קמפיין דיוור במייל, הם מטרגטים בפייסבוק את קהל היעד הרלוונטי לדיוור, בהתאם למאפיינים שלו ברשימת הנמענים מ inwise, ומפיצים את אותו הקמפיין גם בפייסבוק.
לשילוב דיוור במייל וקמפיין בפייסבוק שלושה יתרונות עיקריים: הראשון הוא שפייסבוק מאפשר לשלוח קמפיין פרסומי/שיווקי מאוד מפולח ומטורגט, כלומר – קמפיין הנשלח לקהל היעד הספציפי שרלוונטי לדיוור, בין אם זה מיקום גאוגרפי, גיל, מגדר, העדפות, תחומי עניין, אוהדי הדף שלכם, של המתחרים שלכם ועוד. בנוסף, הקמפיין בפייסבוק מותאם לתקציב הספציפי שיש לכם לטובת העניין וניתן לבצע קמפיין בתקציב נמוך ביותר. היתרון השלישי והחשוב הוא שקמפיין משולב זה עם פייסבוק מאפשר לכם גם להגדיל את רשימת הדיוור שלכם בנמענים חדשים שהגיעו מהקמפיין בפייסבוק.
4 הגדילו את רשימת הנמענים שלכם
בהמשך ליתרון הטיפ הקודם, אחד הדברים שלקוחות מדווחים לנו שתרם להצלחה העסקית שלהם הוא הגדלת רשימת הנמענים לדיוור. כך, אחת לרבעון, נאמר, הם עושים קמפיין דיוור של 'חבר מביא חבר', בו הם מציעים לנמעני הדיוור שלהם הטבה עם ערך ממשי אותה יקבלו עבור כל המלצה שיעבירו לחבר. לקוחות inwise מדווחים שקמפיינים אלו מניבים ומצליחים במיוחד ביחסי ההמרה שלהם. יש מי שאחת לשנה גם עושה קמפיין מסוג זה, רק מודולארי: ככל שהלקוח ממליץ על המותג ליותר חברים, כך הוא מקבל יותר הטבות או הטבות שוות יותר בערך שלהן.
5 השאירו את הקמפיין בראש של הלקוח
טיפ חשוב בהקשר של מבצעים או אירועי מכירות הוא שליחת תזכורות באמצעות SMS (הודעות טקסט) כדי לתזכר את הלקוחות ולשמור את הקמפיין בראש שלהם, גם הרבה אחרי שסגרו את המייל.
לקוחות inwise מדווחים כי הקמפיינים המניבים ביותר לפני ובמהלך מכירות ומבצעים מיוחדים הם אלו שלאחר קמפיין הדיוור במייל – נשלחו ללקוחות תזכורות ב SMS (הודעות טקסט). לפי לקוחות inwise, הדרך הטובה ביותר להגדלת המכירות היתה לשלוח קמפיין דיוור אחד או שניים, ומעבר להם – לשלוח תזכורות ב SMS לפני תחילת המבצע/מכירה, במהלכה, ולפני סופה.
בהקשר זה, הלקוחות איתם דיברנו ממליצים לשלוח יותר תזכורות ב SMS ללקוחות שפתחו והקליקו על הדיוור המספר על המכירה/מבצע, לשלוח את התזכורות השונות ב SMS כל אחת עם תוכן שונה, ולהשתמש בהודעות הטקסט לא רק כדי ליידע שוב ושוב על המכירה/מבצע, אלא גם כדי להמריץ את הלקוחות להגיע (לדוגמה, עדכון על מוצרים אחרונים שנותרו, שעות הפתיחה ועוד).
יום עסקים קטנים שמח מצוות inwise