במידה ואיש קשר שלכם בחר להסיר את עצמו מרשימת התפוצה שלכם, הוא נכנס ל"רשימת מוּסרים". מאותו רגע, המערכת לא תשלח לעולם דיוור מכל סוג לאותו איש קשר. כך היא מגנה עליכם מתביעות משפטיות.
להסרה מרשימת התפוצה ישנן מספר אופציות, שחשוב להכיר:
הסרה מרשימת התפוצה באמצעות לינק
כשאיש הקשר לוחץ על לינק להסרה מרשימת התפוצה, הוא מגיע לדף עם טופס, בו הוא יכול לציין את הסיבה בגללה בחר להסיר עצמו מהרשימה. אחרי שהוא ממלא ומאשר את הטופס, כתובת המייל של אותו איש קשר נכנסת לרשימת המוּסרים, והמערכת לא תשלח לעולם דיוורים לכתובת מייל זו. על מנת לשנות את הנוסח של הלינק להסרה, ניתן ליצור קשר עם מוקד התמיכה שלנו.
הסרה מרשימת התפוצה באמצעות תמונה או טקסט (במקום לינק רגיל)
ניתן להטמיע תגית להסרה מרשימת התפוצה, בצורת תמונה או טקסט. פעולה זו מבטלת את הלינק להסרה שמתווסף על ידי המערכת באופן אוטומטי.
דיווח כספאם
inwise משתפת פעולה עם ספקי דואר אלקטרוני כמו AOL, Yahoo, Hotmail ו-Mail.ru, המאפשרים רישום של אנשים שלחצו על "דיווח כספאם" ברשימת המוסרים. ברגע שאיש קשר לחץ על "דיווח כספאם" באחד משירותי דואר אלו, הוא ייכנס אוטומטית לרשימת המוסרים של החשבון השולח. ההיגיון מאחורי פעולה זו הוא, שאדם שהגדיר את הדיוור שנשלח אליו כספאם, לא מעוניין להמשיך לקבל דיוורים מאותו שולח.
איך זה עובד? בטבלת המוסרים תופיע שורה עם כתובת הדוא"ל של איש הקשר, ובהערות תירשם ההערה – "automatic_unsubscribe" עם ה-IP של השרת ממנו נשלח המייל. לדוגמה: automatic_unsubscribe_XXX.XXX.XXX.XXX
הסרה מקבוצות חיצוניות
קבוצות חיצוניות הן קבוצות שמיובאות למערכת inwise ממסד נתונים חיצוני. כלומר, אנשי הקשר נמצאים בפועל במסד נתונים אצל הלקוח ונשאבות משם רק לצורך שליחת דיוורים. במידה ואיש קשר שנמצא ברשימה חיצונית זו מסיר את עצמו מרשימת הדיוור, כתובת המייל שלו תיכנס לרשימת המוסרים רק אם הוא עדיין קיים בקבוצה אליה נשלח הדיוור.
החזרת איש קשר מרשימת המוּסרים
על מנת להחזיר איש קשר מרשימת המוסרים לרשימת התפוצה הרגילה, יש ליצור קשר עם מוקד התמיכה שלנו. פעולה זו תתבצע רק לאחר קבלת אישור בכתב מאיש הקשר.
שליחה באמצעות API
ניתן להשתמש ב- API של המערכת כדי לבצע פעולות מיוחדות, כגון: שליחת קמפיין דיוור אלקטרוני ישירות מתוך ה-CRM, שליחת מייל טראנזקציונלי (מייל תפעולי הנשלח כתגובה לפעולת לקוח), שליחת חשבוניות מותאמות אישית ועוד.
במקרה של שליחה באמצעות ה-API, הטיפול במוּסרים הוא שונה. בזמן השליחה, פונקציית השליחה Send Individual לא בודקת את אנשי הקשר ברשימת המוסרים, אלא רק ברשימת המיילים החוזרים (Bounce). כלומר, בשליחת דיוורים באמצעות API ניהול ההסרה הוא באחריות הלקוח – באחריותו למשוך אל המערכת שלו את אנשי הקשר שביקשו להסיר את עצמם (הרשימה נמצאת במערכת inwise), ולהסיר אותם מרשימותיו הפנימיות; או לייצר לינק הסרה, שיאסוף את אנשי הקשר שביקשו להסיר את עצמם, ולדאוג שלא לשלוח להם מיילים שוב.
* אין לראות במסמך זה ייעוץ משפטי