מקדימים תגובה לחסימה: כך תפתרו את חידת השיווק בוואטסאפ

שיווק באמצעות וואטסאפ נחשב בקרב חברות וארגונים רבים לחידה. מצד אחד, הפוטנציאל השיווקי אדיר, מדובר בפלטפורמה חוצת גילאים וקהלים שבה רובנו נמצאים כל הזמן. למעשה, לא יהיה מוגזם לומר שרובנו ממש מנהלים את חיינו דרכה: התכתבויות עם חברים ובני משפחה, עדכונים וסטטוס עם הצוות של העבודה, קבוצות של הגן ועוד ועוד. אלא שהפוטנציאל השיווקי האדיר נתקל גם בחומה – ולא בהכרח מטאפורית. תאגיד מטא, בעל השליטה בוואטסאפ (יחד עם אינסטגרם ופייסבוק) משנה את ההנחיות לגבי הפרסום באופן תדיר על מנת לשמור על הפלטפורמה כאנטי-ספאם, ומטיל מגבלות חסימה קשיחות מאוד. מגבלות אלו עשויות להיות כה חמורות, שהפרה וחסימה של וואטסאפ עשויה להשפיע גם על פעילות של שאר ערוצי הסושיאל בבעלות מטא שהם נכסים שיווקיים חשובים במיוחד.

אבל יש גם חדשות טובות: אפשר לייצר תקשורת שיווקית אפקטיבית עם לקוחות בוואטסאפ והיא באמת שווה את המאמץ. איך עושים את זה? חושבים כמו משתמש, מבינים את גבולות הגזרה, לא מעגלים פינות, הופכים את התוכן לתגובתי יותר ומשתמשים במערכת שתאפשר שליחה נכונה ותגבה אתכם. 

הודעת וואטסאפ שיווקית ממוסד אקדמאי

האסטרטגיה: תגובה מייצרת מציאות

המדיניות של מטא והשינויים התכופים שלה אכן מקשים, אבל יש מאחוריהם רציונל מאוד ברור והגיוני: הם רוצים לתת לנו תוכן ומידע שרלוונטי עבורנו. לכן, הם מסננים מראש תוכן שלא הבענו בו עניין או צורך קונקרטי. אם משווים את זה לתיבת מייל, הרי שקרוב לוודאי שמייל שפתחנו והקלקנו על לינק בתוכו יגיע לתיקיה ראשית ואילו מייל שלא רלוונטי אלינו יגיע אוטומטית לתיקיית הספאם.

הטקטיקה: לגרום ליוזרים להגיב

תגובתיות מצד הלקוח מעידה על כך שהמידע או התוכן של הפרטים בהודעה רלוונטית עבורו. בדיוק בגלל זה צריך לאפשר לו להגיב לאורך האינטרקציה כולה.
כך למשל, מוסד אקדמי שמשתמש בוואטסאפ כדי לוודא אישור הגעה ליום פתוח, יכול להוסיף כפתור של "מגיע.ה" או "לא מגיע.ה" וכך לייצר רלוונטיות וערך למתעניינים – אך גם לקבל תמונת מצב מהימנה במיוחד. בכמה מוסדות אקדמיים שהפצנו עבורם את ההודעות בוואטסאפ ראינו שיעורי פתיחה גבוהים מאוד, תגובתיות מהירה ויוצאת דופן – שהובילו להיערכות מיטבית ביום הפתוח.
דוגמה זו גם עשויה להיות רלוונטית לאישורי הגעה לאירועים ושמחות, סקרי שירות (עם סמיילים ועוד).
תגובה נוספת עשויה להיות גם לחיצה על לינקים מצד היוזר. צרפו לינק לשליחת הוראות הגעה, לאתר או למקור מידע. כך המשתמשים יבינו מה נדרש מהם, יפיקו ערך ויאפשרו לוואסטאפ להבין שיש להם עניין בהודעה שלכם. 

הערך המוסף: שמרו על אותנטיות, רלוונטיות ומיקוד

הודעות כמו "יצאנו במבצע" לא יעבדו בוואטסאפ – וכנראה ישלחו אתכם עד מהרה לתהום הנשייה והחסימה. לעומת זאת, הודעות קונקרטיות וממוקדות כמו "אסף, הגשם הגיע מוקדם? 50% על כל המעילים לחברי המועדון" עם לינק לאתר, שנשלחות עם הגשם הראשון, יזכו לתשומת לב – והקלקות.
סוג הודעות כזה, אגב, הוא בדיוק הסוג שאנחנו כצרכנים היינו פותחים, במיוחד באפליקציה שנחשבת לפרטית ופרסונלית יותר.

הטוויסט: הגבילו התקהלות

וואטסאפ היא לא פלטפורמה לניסוי וטעייה. כדי להפיק ממנה ערך צריך לייצר ערך וקשר מיטבי עם הקהל – ולפלח בהתאם. מוטב לשלוח לקבוצה מצומצמת מאוד של לקוחות עימם כבר יש תקשורת רציפה ושוטפת מאשר להפיץ להרבה ולהסתכן בחסימה. במערכת inwise אפשר לראות את התגובתיות ומידת הפעילות של כל יוזר וכך אפשר להבין למי לשלוח.

המינון המנצח: בקרה על השליחה

אחד "המוקשים" שעשויים להכשיל את השליחה ולהביא לחסימה היא חזרה של הודעות במקרים בהם אין למשתמש חשבון וואטסאפ, מדובר במספר כשר או שקיים קושי טכני. המערכת של מטא מתייחסת למקרים אלו ככשלים בשליחה (גם אם מדובר בבעיה טכנית לחלוטין) ולכן הדבר עשוי להיתקע. מעבר לכך, הפצה בוואטסאפ מתאפשרת בהדרגה: תחילה ניתן לשלוח ל1,000 אנשי קשר ורק לאחר שרואים שמדובר בהפצה איכותית אפשר להתקדם ל-10,000 ובהמשך ל-100,000 אלף.
במידה ומפיצים הודעות דרך חשבון וואטסאפ, שהפייסבוק העסקי שלו לא מאושר, השליחה מוגבלת ל-250 אנשי קשר בלבד בכל יום. אם מנסים לשלוח ליותר, בטעות או בכוונה, מדובר בהפרה שעשויה לגרום לחסימה.
לאור כל אלו, חשוב להפיץ את ההודעות דרך מערכות שיודעות מראש להגביל שליחות למשתמשים שההודעות אליהם חזרו, למכשירים כשרים כאמור וכך להפחית סיכונים מראש. 

הנשק הסודי: ממשק השיחות

חשוב להמשיך להניע את התגובתיות מול המשתמשים ובכך לשמר את השיחה כרלוונטית ובעלת ערך. ממשק השיחות של inwise מאפשר ללקוחות להגיב בזמן ובמקום שנוחים להם, ולכם כמפעילי המערכת להמשיך להגיב ולענות לפניות שעולות מהם – ולתת שירות איכותי. כתוצאה מכך, נוצרת שיחה רציפה ומתמשכת שמאפשרת למערכות של וואטסאפ לזהות שהיא רלוונטית למשתמשים וחשוב מכך, לתת שירות טוב ללקוחות.   

 

לחשוב כמו משתמש, להשקיע בתוכן רלוונטי וממוקד ולנהל את השיחות באופן תגובתי ואפקטיבי, יואפשר לנהל תקשורת שיווקית מוצלחת ומועילה ולצלוח את הקשיים.

מידע נוסף על שיווק בוואטסאפ