לגעת בדיוק בנקודה: איך ליצור נקודות מגע מדויקות עם לקוחות

הקשב של הלקוחות שלנו הוא כמעט תמיד המשאב הכי יקר שיש להם. לכן, אם כבר הצלחנו לתפוס אותו כדאי שזה באמת יהיה שווה את זה. הצלחתם? שאפו! אבל איך משמרים את זה לאורך זמן? על ידי יצירת ערך מתמשך, שליחה בהקשר נכון ולא כחלק מתפוצה רחבה ובתזמון מדויק. והכי חשוב: לא להמאיס את עצמכם על הלקוח ולתפוס את תשומת לבו לשווא. נשמע מורכב? עשינו לכם סדר לגבי אחד המונחים הכי חשובים בתחום השיווק – נקודת מגע. 

target

נקודת מגע היא כל מקום או רגע שבו המותג או העסק שלך נמצא באינטרקציה עם הלקוחות. זה יכול להיות בפופאפ שצץ לו באתר שלכם, בהודעת  עם קוד הטבה SMS שנשלחת אליו, במייל אישי או אפילו בוואטסאפ עם מספר הזמנה שבדרך אליו.
נקודות המגע הן אלו שבעצם בונות ומרכיבות את מסע הלקוח, ולכן יש להן חשיבות גדולה, ניהול נכון והגדרה מראש של חוקי הנגיעה ועל המסע כולו, יכול להוביל לפעולות הרצויה (רכישה, הרשמה, השארת פרטים בטופס). מאידך, נקודת מגע שכוללת אינטרקציה לא מדויקת, לא מותאמת – תוביל לנטישה.

ריכזנו עבורכם טיפים ליצירת נקודות מגע מדויקות ורלוונטיות בקלות ובנוחות:

ניהול מדויק של רשימות התפוצה – כולנו בתור לקוחות מקבלים בכל רגע נתון הודעות, SMS ומיילים שיווקיים אבל פעמים רבות הם מפספסים את מטרתם, מסיבה פשוטה: הם לא רלוונטיים לנו.
לקבל מייל עם חנות פופאפ שהוקמה בהרצליה בעוד שאיש הקשר גר בחיפה – מאבד את הנקודה.
inwise מאפשרת לייצר פילוחים מדויקים בהתאם לקריטריונים שאתם תגדירו: מקום מגורים, סוג לקוח (חדש, ותיק וכו'), מועד הרכישה האחרונה, תחומי עניין וקריטריונים נוספים. בהתאם לכך, לדייק את המסרים שנשלחים לכל פילוח ופילוח. כך, המשתמשים מקבלים מידע פרקטי ובעל ערך ונקודת המגע מועילה להם.

הגבלת תדירות הדיוור – הלקוחות שלנו אמנם מאשרים שהם רוצים להצטרף לרשימות תפוצה של תוכן שיווקי, אבל זה לא אומר שזה ללא הפסקה וללא הגבלה. דרך המערכת שלנו אפשר מראש להגביל את כמות הדיוורים למקסימום מסוים ובכך מראש לייצר אינטרקציה שלא רק מבוססת על כמות – אלא על איכות. כך למשל, אפשר להגדיר שלקוח שנמצא בכמה רשימות תפוצה לא יקבל יותר משלושה מיילים בחודש ואם הוא כבר קיבל מייל של רשימת תפוצה אחת בשבוע האחרון הוא לא יקבל עוד אחד בהמלך השבוע הקרוב. 

התאמת המסרים לקהלים – פיצ'ר כתיבת הטקסטים ב-AI  שמוטמע במערכת מאפשר להתאים את הניסוח והמסר לקהל הרלוונטי או לרשימת התפוצה הספציפית שרלוונטית אליו. למשל, אם הכוונה היא לשלוח מייל עם הטבה ללקוחות שרכשו טלוויזיה בשנה האחרונה, פיצ'ר הטקסטים יתאים את הנוסח לקבוצה הזו כך שהפנייה תהיה אישית, רלוונטית ואפקטיבית. 

הבנת התמונה המלאה – ממשק האוטומציות במערכת מאפשר לבנות את כל מסע הלקוח ולראות אותו בבירור. בהתאם, אפשר לדייק כל נקודת מגע ולבנות אותן בצורה שמתכתבת עם קודמותיה או הבאות אחריה. 

לא לוותר על הטאץ' האישי – והנה גם טיפ חשוב מאתנו. המערכת שלנו בהחלט נותנת כלים ליצירה ודיוק של נקודות מגע, אבל כדי להפוך אותן לאולטימטיביות חשוב להשתמש בניסיון של כל אחד ואחת מאתנו כלקוחות. אחרי הכל, כולנו מקבלים בכל רגע נתון הודעות, מיילים וסמסים. אבל את מספר המקרים שבהם חדרו את רף תשומת הלב שלנו אפשר לספור על יד אחת. לכן, רגע לפני השליחה שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
איזה ערך הלקוחות מפיקים באינטרקציה הזו?
האם זה השלב הנכון לשלוח את זה?
מה בעצם הפעולה שנדרשת מהלקוח?
והאם זו באמת קבוצת הלקוחות שצריכה לקבל את זה בנקודת הזמן הזו?
ככל שהתשובות ייהפכו למדויקות וברורות יותר, נקודות המגע יהפכו לטובות יותר – וכך גם תפגשו את הלקוחות שלכם בדיוק בנקודה המתאימה.