ניהול נכון של דף הפייסבוק העסקי

המדיה החברתית תפסה מקום חשוב בחיינו בשנים האחרונות. הפייסבוק הפך לפופולארי במיוחד וכיום לרבים יש פרופילים אישיים. אך מרכזיותם של אתרים חברתיים, והפייסבוק בתוכם, לא שייכים רק למישור האישי. לעסקים רבים, קטנים וגדולים יש דפים עסקיים, המשמשים כערוץ שיווקי לכל דבר. חשוב לזכור שכאשר יש לחברה דף פייסבוק עסקי יש לנהל אותו בצורה עסקית ומקצועית. לתכנים המועלים בדף חשופים הלקוחות שלכם, הספקים ולפעמים גם אנשים שזו ההיכרות הראשונה עם המותג שלכם. לכן, חשוב להימנע משגיאות שנעשות לעיתים קרובות ויכולות לעשות את ההבדל הקריטי שבין דף מוצלח ופופולארי לבין דף שלא באמת מגיעים אליו וקוראים את תוכנו.

פייסבוק – כלי שיווקי לכל דבר

אז העלנו דף עסק בפייסבוק לאוויר, מה עכשיו? האם בזה הסתיימה מלאכתנו? כנראה שלא. זהו רק הצעד הראשון. אם דף העסק לא שייך למותג פופלארי במיוחד כמו נייק או קולה כנראה שנצטרך לעשות עוד כמה פעולות ולשווק אותו, על מנת לגרום לאחרים לבקר אותנו בדף.

חשוב לזכור: דף הפייסבוק של העסק שלכם הינו חלק בלתי נפרד מהעסק עצמו. לפעמים אפילו החלק המרכזי בארגון. לכן, חשוב שהוא יתאים בדיוק לזהות הארגון, לערכים ולמטרות וידבר בשפה הטקסטואלית והויזואלית של החברה. דף העסק בפייסבוק חייב להיות ממותג בדיוק כמו ששאר מוצרי השיווק והפרסום האחרים שלכם ממותגים.

בנוסף, כדאי להתחשב בעיתוי. אחד ההיבטים בניהול דף פייסבוק קשור בתזמון העלאת הסטטוסים. אולי זה לא נראה לכם חשוב, אך מחקרים רבים הוכיחו כי לפרסום בשעות מסוימות של היום ובימים מסוימים, יכולה להיות השפעה דרסטית על הפופולאריות של הדף ועל התגובות הנכתבות בו.

דרך חשובה לבדיקת ההצלחה של הדף היא לבחון את הנתונים הסטטיסטיים ולראות כמה גולשים מבקרים בדף שלכם ומגיבים לתכנים שאתם מעלים. הקפידו לקרוא את מה שהם כותבים אליכם ועליכם, אחרת אתם עלולים לפספס מידע חשוב ואולי אפילו לקוחות פוטנציאליים.

גם התגובה שלכם חשובה

אז הדף שלכם פעיל עכשיו, הוא ממותג ויפה, גולשים מבקרים בו ומגיבים לסטטוסים שלכם. האם אתם עומדים בקצב? חשוב מאוד  שתגיבו בזמן אמת להערות או לשאלות שהגולשים שלכם כותבים בדף שלכם. חוסר תגובה עלולה לגרום לאכזבה וחוסר אמון במותג שלכם. מומלץ למנות עובד מקצועי בארגון שתפקידו יהיה לנהל את הדף ולהגיב למה שקורה בו.

על מנת לאפשר ניהול מקצועי בקלות, ישנם כלים לניהול הדף, כולל אפשרות לתזמון הודעות. באמצעות כלים מסוג זה אפשר להכין את הסטטוסים מראש, לקבוע תאריכים לפרסומם ולתזמן אותם כך שיעלו לדף שלכם בדיוק ביום ובשעה שאתם סבורים שזה נכון לכם ביותר (זמנים המתאימים לפעילות שלכם, למבצעים וכמובן לזמנים בהם למדתם שהם הפופולאריים ביותר לקבלת תגובות מהגולשים שלכם). כמובן שניתן גם לבדוק את הצלחת הפרסומים שלכם ולבדוק נתונים סטטיסטיים על התנועה בדף שלכם.