שיווק בענן או התקנה על שרתי הארגון: מה מהשניים מתאים לעסק שלכם?
שיווק דיגיטלי הוא לא תחום חדש, אבל הוא ללא ספק הכרחי למרבית הארגונים והעסקים שפועלים כיום. שיווק דיגיטלי אפשר לנהל באמצעות שירותי ענן (Cloud) או באמצעות מערכת שמותקנת על שרתי הארגון שלכם (On premise). במאמר זה נתמקד בהבדלים בין שתי אפשרויות אלו כדי שתדעו מי מהן מתאימה לארגון שלכם.
On premise: מערכת שיווק המותקנת על שרתי הארגון שלכם.
Cloud: מערכת שיווק מבוססת ענן, מספקת לכם שירותי שיווק באמצעות מחשב מרוחק (שרת מקוון = ענן) אליו מתחברים דרך האינטרנט.
יתרונות התקנה של מערכת השיווק על שרתי הארגון (On premise)
- שליטה רחבה ומקיפה יותר – כאשר המערכת מותקנת על שרתי החברה, יכולות השליטה והבקרה שיש לארגון גדולות יותר.
- מיקסום יכולות אבטחה ופרטיות – אפשרות זו שומרת את כל המידע בשרתי החברה ומאפשרת לארגון למנוע כל ייצוא של נתונים.
- תקשורת ישירה בין הארגון ללקוחות הקצה ולהפך ללא כל גורם חיצוני או מתווך.
- עמידה בדרישות רגולציה – עבור ארגונים הנדרשים לעמוד בדרישות רגולטוריות שונות, שימוש במערכות המותקנות על גבי שרתי החברה בלבד ולא בענן עשוי להוות חלק מדרישות חובה לעמידה ביכולות אבטחת מידע מספקות.
יתרונות בשימוש במערכת שיווק בענן
- נגישות – שימוש בשירותי ענן מאפשרים לעובדי הארגון גישה למערכת וביצוע פעולות בה בכל זמן ומכל מקום.
- כדאיות כלכלית – שירותי ענן הם האופציה המשתלמת יותר כלכלית. אין עלויות של תשתיות מחשוב, מערכות אחסון ושרתים פיזיים. בנוסף, התשלום הוא רק עבור מה שהשתמשתם בו בו בפועל.
- חיסכון בעלויות כוח האדם – התחזוקה והתפעול של התשתית נעשית על ידי ספק המערכת ואנשיו.
- חברו והפעילו – שימוש בשירותי ענן פוטר אתכם מצורך בהתקנה, בתמיכה של שירותי מידע, תחזוקה שוטפת או עדכונים.
לסיכום: אילו משני אמצעי השיווק מתאים לעסק שלכם?
מערכת שיווק המותקנת על שרתי הארגון היא אידיאלית לעסקים בעלי היקף פעילות רחב, ארגונים מורכבים, חברות בעלות צוותי טכנולוגיית מידע ותמיכה, עסקים העוסקים במידע רגיש או מצויים תחת מחויבויות רגולטוריות לשמירה על המידע בשרתי החברה.
מערכת שיווק מבוססת ענן, מצד שני, היא אידיאלית לחברות הפועלות בתקציב מוגבל יותר וזקוקות לשירותי חיבור ושימוש נגישים לעובדי החברה מכל מקום ובכל זמן.