10 כללים לוידאו בניוזלטר
מעוניינים להכין קמפיין וידאו במייל? לפניכם כמה כללים שיעזרו לכם להצליח קמפיין מוצלח:
1. מידע מתומצת יש דעות שונות לגבי אורך הזמן הנכון של סרטוני וידאו, אך בל מקרה מקובל שאורך שהסרטון יהיה עד 1-2 דקות. וודאו שהעברתם את כל המידע הדרוש באופן ברור ואטרקטיבי כך שהצופה יישאר מרוכז במסר שלכם.
2. תאורה וסאונד אולי זה נראה לכם פרט שולי, אך תאורה משפיעה על ניראות מקצועית באופן משמעותי ביותר. תאורה גרועה או סאונד לא תקין יעבירו מסר של זלזול או חוסר ידע בסיסי.
3. ביגוד ואיפור אתם וודאי מעוניינים שתשומת הלב של הצופים יתרכז במסר שלכם ולא במה שאתם לובשים (למעט אולי אם הווידאו שלכם עוסק באופנה), לכן בחרו בביגוד נעים, לא צבעוני מידי. כזה שמחמיא לכם.
4. התאמת תוכן הסרטון לקהל היעד כמו בכל ניוזלטר בו התוכן מותאם לקוראיו, כך גם בסרטון. ניתן כמובן ליצור דיוורים מפולחים המכילים סרטונים הרלוונטיים יותר לנמענים, או ליצור סרטון כללי יותר שיישלח לקבוצה גדולה יותר של נמענים. במקרה כזה עליכם לוודא שהסרטון מכיל מכנה משותף רחב אך עדיין שומר על רלוונטיות ומעניין את הנמענים שייצפו בו.
5. שורת הנושא – כמו בכל דיוור חשוב לוודא ששורת הנושא שלכם מעניינת ומדויקת, חבל יהיה להשקיע בסרטונים ולדוור אותם בניוזלטר שייפתח באחוזים נמוכים.
6. פנים מוכרות מביאות להקלקה דיוור אלקטרוני המכיל ווידאו עדיין חדש לרבים. כאשר הנמענים נפגשים עם פרצוף מוכר בדיוור הם נכונים יותר להקליק על ה play ולהתחיל לצפות בסרטון. לכן, כדאי לצלם לסרטון (הראשון לפחות) מישהו המוכר ללקוחות שלכם, או משהו המוכר להם. כמובן שעל מנת שימשיכו לצפות סרטון יש צורך בתוכן משכנע ומעניין.
7. הנעה לפעולה לאחר שהצלחתם להביא את הנמענים שלכם להפעיל את הסרטון עומדת בפניכם מטרה חשובה לא פחות: הקריאה לפעולה. אתם כמובן תחליטו מה אתם רוצים שהנמענים יעשו בהמשך לצפייה בסרטון – יעבירו אותו הלאה, יקליקו על לינק המוביל לאתר, למדיה חברתית, לדף, נחיתה כלשהו וכדו'. היו מספיק ברורים בסרטון ובטאו באופן בולט את הצעד אותו אתם רוצים שיעשו הצופים.
8. בדיקת A/B: שילחו דיוור באותו נושא עם וידאו ובלי ובדקו איזה מהם ממיר יותר או מקבל יותר הקלקות. כך תוכלו ללמוד אם הנמענים שלכם "מוכנים" לסוג זה של דיוורים ואם הם מתאימים להם ולכם יותר מאשר דיוורים טקסטואליים.
9. עקביות ברגע שהחלטתם שדיוורים עם ווידאו נכונים לכם והתחלתם בסדרת דיוורי וידאו, היו עקביים. הרגלתם את הנמענים שלכם לצפות בסרטונים ולא לקרוא טקסטים, המשיכו בדרך זו. לאנשים רבים אין לי זמן לקרוא מיילים ארוכים והם מאוד יעריכו קטעי וידאו מכם.
10. אל תגזימו לא כל סרטון חייב להיות הפקת ענק. תוכלו להיעזר בתוכנות חינמיות או בעלויות נמוכות כדי להכין סרטונים המורכבים מצילומי מסך שלכם, או במצלמת ווידאו פשוטה לצילום עדויות אישיות או דוברים שונים. הצופים שלכם יעריכו תוכן איכותי ומידע אמיתי הרבה יותר משלל אפקטים מתוחכמים.
כמובן שלאחר שהכנתם סרטונים חשוב לדוור אותם עם חברת דיוור מקצועית על מנת שיגיעו לתיבות הדואר הנכנס של הנמענים, אבל את זה אתם בטח כבר יודעים…. בהצלחה.