תבנית קבועה לניוזלטר מסייעת ביצירת קהל קוראים נאמן
פעמים רבות הוצגה בפנינו השאלה מהו המבנה המתאים ביותר לניוזלטר או למכתב שיווקי? התשובה לכך היא שאין מבנה מומלץ אחד, אלא יש להתאים את המבנה לסוג התוכן ולמסר שאותו רוצים להעביר.
יחד עם זאת, אין סיבה להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש כאשר עומדים לשלוח ניוזלטר. המלצתנו היא להשקיע מחשבה תחילה ולתכנן תבנית קבועה ומעוצבת, שתוכל לשמש לכל מסר שנרצה להעביר.
חיזוק המותג
אחד האתגרים הגדולים ביותר של מפרסמים כיום הוא לגרום ללקוח לשים לב למוצר. אתגר זה אינו פשוט גם כאשר שולחים ניוזלטר, שכן כמות הדואר האלקטרוני הנשלח כיום לכל אדם היא רבה ולא ניתן להקדיש לכל מכתב תשומת לב שווה.
מרבית האנשים נוטים לגשת תחילה למכתב שהם מזהים בבירור את השולח שלו. את המכתבים האחרים הם יקראו הרבה יותר מאוחר ולעתים הם כבר לא יהיו רלוונטיים. כאשר מדברים על מותג חזק אנו יודעים שנוכל לזהות אותו גם אם לא יציגו לנו אותו בצורה מפורשת. למשל, מספיק לנו שנראה גוון מסוים של צבע או צורת אותיות מסוימת במודעת פרסום ונוכל מייד לדעת באיזה חברה או מוצר מדובר. את אותו אפקט של זיהוי מיידי נרצה להשיג גם בניוזלטר שאנו שולחים.
המטרה אליה נשאף היא שמקבל הניוזלטר ייתן בו מבט חטוף ומייד ידע ממי הוא נשלח. באותו הרגע כל האסוציאציות הקשורות למותג יעלו ויובילו לכך שאיש הקשר ירצה לקרוא את הניוזלטר.
בשימוש בתבנית אחידה המכילה מאפייני עיצוב כגון צבעים, פונטים ואובייקטים גרפיים החוזרים על עצמם ניתן לגרום לזיהוי המבוקש.
מרבית האנשים נוטים לגשת תחילה למכתב שהם מזהים בבירור את השולח שלו. את המכתבים האחרים הם יקראו הרבה יותר מאוחר ולעתים הם כבר לא יהיו רלוונטיים. כאשר מדברים על מותג חזק אנו יודעים שנוכל לזהות אותו גם אם לא יציגו לנו אותו בצורה מפורשת. למשל, מספיק לנו שנראה גוון מסוים של צבע או צורת אותיות מסוימת במודעת פרסום ונוכל מייד לדעת באיזה חברה או מוצר מדובר. את אותו אפקט של זיהוי מיידי נרצה להשיג גם בניוזלטר שאנו שולחים.
המטרה אליה נשאף היא שמקבל הניוזלטר ייתן בו מבט חטוף ומייד ידע ממי הוא נשלח. באותו הרגע כל האסוציאציות הקשורות למותג יעלו ויובילו לכך שאיש הקשר ירצה לקרוא את הניוזלטר.
בשימוש בתבנית אחידה המכילה מאפייני עיצוב כגון צבעים, פונטים ואובייקטים גרפיים החוזרים על עצמם ניתן לגרום לזיהוי המבוקש.
כלי נפלא להטמעת המסר
מחקרים רבים בתחום השיווק והפרסום הוכיחו כי חזרה על מסר מסוים, בין אם המסר הוא מילולי, ויזואלי או תפיסתי, גורמים להטמעתו בתת המודע גם מבלי שנחוש בכך.
שימוש בתבנית קבועה גורם לכך שבכל פעם שאיש הקשר רואה את הניוזלטר, גם אם הוא אינו קורא אותו, המוצר או המיזם שאנו מקדמים חודר עמוק יותר לתת המודע שלו. תבנית קבועה, המכילה שימוש חוזר בעיצוב דומה ובפינות קבועות, יכולה להוות חלק מתהליך שיווק גם מבלי להתייחס כלל לתוכן.
שימוש בתבנית קבועה גורם לכך שבכל פעם שאיש הקשר רואה את הניוזלטר, גם אם הוא אינו קורא אותו, המוצר או המיזם שאנו מקדמים חודר עמוק יותר לתת המודע שלו. תבנית קבועה, המכילה שימוש חוזר בעיצוב דומה ובפינות קבועות, יכולה להוות חלק מתהליך שיווק גם מבלי להתייחס כלל לתוכן.
תמיכה באסטרטגיה השיווקית של החברה
אסטרטגיית השיווק בדואר אלקטרוני היא חלק אינטגראלי מאסטרטגיית השיווק הכללית של החברה. לכן העיצוב והתוכן של הניוזלטר צריכים להוות המשך ישיר לאפיקי השיווק האחרים של החברה, בניהם גם אתר האינטרנט שלה.
תדמית החברה והתדמית הנוצרת על ידי מאמצי השיווק צריכים לפעול יחד ולחזק זו את זו. אם קמפיין השיווק בדואר האלקטרוני אינו משקף את מיצוב החברה, יכולה להיות לכך השפעה רעה לא רק על הצלחת הקמפיין , אלא על תדמית החברה ככלל. השימוש בתבנית קבועה, שעיצובה ותוכנה תואמים לעיצוב ולתוכן בכלי השיווק האחרים, תאפשר לאנשי הקשר לקשר בין המכתב האלקטרוני לבין המוצר או המיזם שאנו מעוניינים לקדם.
תדמית החברה והתדמית הנוצרת על ידי מאמצי השיווק צריכים לפעול יחד ולחזק זו את זו. אם קמפיין השיווק בדואר האלקטרוני אינו משקף את מיצוב החברה, יכולה להיות לכך השפעה רעה לא רק על הצלחת הקמפיין , אלא על תדמית החברה ככלל. השימוש בתבנית קבועה, שעיצובה ותוכנה תואמים לעיצוב ולתוכן בכלי השיווק האחרים, תאפשר לאנשי הקשר לקשר בין המכתב האלקטרוני לבין המוצר או המיזם שאנו מעוניינים לקדם.
חיסכון בעלויות ויעול תהליכי העבודה
הכנה של ניוזלטר מעוצב הינה תהליך מורכב, שעלול לעלות בשעות עבודה רבות ובמשאבים כלכליים בלתי מבוטלים. השקעה והוצאה כאלו אינן יכולות, ברוב המקרים, לבוא בחשבון בכל פעם שרוצים להוציא ניוזלטר על בסיס חודשי או שבועי.
שימוש בתבנית קבועה חוסך עלויות רבות. ראשית, עיצוב מושכל של תבנית לניוזלטר, הכולל את עיצוב הגרפיקה, תכנון המדורים, שמותיהם ופיזורם בעמוד, הוא הוצאה חד פעמית שנדרשת על מנת לקבל מוצר שייצג את פני החברה בכבוד.
שנית, תבנית קבועה שבנויה בצורה נכונה תאפשר לנו להכין בכל פעם גיליון חדש במהירות, במינימום עבודה ובמינימום עלות. כשהמבנה קבוע תכנון המלל נעשה בהתאם לפינות הקיימות בתבנית וניתן לתכננו זמן רב מראש. ברגע האמת נותר רק להחליף את המלל הישן במלל חדש, להקפיד שכל השינויים בתוכן התבנית אכן נקלטו בקובץ המכיל את הגיליון החדש ואפשר לצאת לדרך.
שימוש בתבנית קבועה חוסך עלויות רבות. ראשית, עיצוב מושכל של תבנית לניוזלטר, הכולל את עיצוב הגרפיקה, תכנון המדורים, שמותיהם ופיזורם בעמוד, הוא הוצאה חד פעמית שנדרשת על מנת לקבל מוצר שייצג את פני החברה בכבוד.
שנית, תבנית קבועה שבנויה בצורה נכונה תאפשר לנו להכין בכל פעם גיליון חדש במהירות, במינימום עבודה ובמינימום עלות. כשהמבנה קבוע תכנון המלל נעשה בהתאם לפינות הקיימות בתבנית וניתן לתכננו זמן רב מראש. ברגע האמת נותר רק להחליף את המלל הישן במלל חדש, להקפיד שכל השינויים בתוכן התבנית אכן נקלטו בקובץ המכיל את הגיליון החדש ואפשר לצאת לדרך.
כלי לפיתוח נאמנות לקוחות
בדומה לעיתון מודפס, בו לכל אחד יש מדורים מועדפים וסדר קריאה מועדף, גם בניוזלטר המחולק לפינות ומדורים קבועים (לדוגמה: מאמר החודש, מוצרים חדשים, מבצע החודש וכו') ניתן ליצור הרגלי קריאה המפתחים נאמנות לקוחות.
תבנית קבועה שמסדירה את חלוקת התוכן ואת מיקומם הקבוע של הפינות השונות בניוזלטר עוזרת לאיש הקשר לאתר בקלות את המידע הרלוונטי לו, לעשות בשימוש הזה מידע מיידי, ולהגביר באופן זה את אהדתו כלפי הניוזלטר וכלפיי המוצר או השירות שהוא נועד לקדם. ניוזלטר הנשלח באופן קבוע, בזמנים קבועים ובתבנית קבועה, יוצר הרגלי קריאה ושימוש ההופכים את אנשי הקשר לקוראים נאמנים.
תבנית קבועה שמסדירה את חלוקת התוכן ואת מיקומם הקבוע של הפינות השונות בניוזלטר עוזרת לאיש הקשר לאתר בקלות את המידע הרלוונטי לו, לעשות בשימוש הזה מידע מיידי, ולהגביר באופן זה את אהדתו כלפי הניוזלטר וכלפיי המוצר או השירות שהוא נועד לקדם. ניוזלטר הנשלח באופן קבוע, בזמנים קבועים ובתבנית קבועה, יוצר הרגלי קריאה ושימוש ההופכים את אנשי הקשר לקוראים נאמנים.
הוצאה חד פעמית שחוסכת עלויות רבות
בניית תבנית קבועה עבור ניוזלטר, היא לרוב הוצאה חד פעמית ומאוד משתלמת. כאשר אנו משתמשים בתבנית קבועה המנויים מזהים את הניוזלטר שלך, יודעים מייד למה לצפות וכך המסר עובר טוב יותר והחברה חוסכת בעלויות. .
חשוב לזכור – קל מאוד לבצע דיוור אלקטרוני – אך לא קל להצליח בדיוור אלקטרוני!