מושגים ומונחים בדיוור אלקטרוני

עולם הדיוור האלקטרוני גדוש במושגים יחודיים וגם כאלו שבהם משתמשים בתחומים שונים כגון שיווק כללי באינטרנט, ולא דווקא בדואר אלקטרוני. בחרנו החודש לבאר מספר מושגים שאולי אינם מוכרים עבור כולם:


Bulk E-mail – דואר אלקטרוני שנשלח בו זמנית לכמות גדולה של נמענים. בד"כ מונח זה מתייחס להפצת "דואר זבל" (SPAM).
SPAM – הפצת מכתבי דואר אלקטרוני (שיווקי בדרך כלל) לא מורשה ולעיתים קרובות טורדני. העקרון המשותף למכתבי SPAM הוא אי-קבלת רשות הנמען לקבל מכתבי דואר אלקטרוני ע"י השולח. יש למפיצי דואר זבל מספר שיטות איסוף כתובות.
Bounce Email – מכתב דואר אלקטרוני שלא הגיע ליעדו מסיבות שונות.
Soft Bounce Email – הסיבה לחזרת המכתב האלקטרוני זמנית – תיבת דואר מלאה, נפילה זמנית של שרת דואר אלקטרוני וכו'
Hard Bounce Email – הסיבה לחזרת המכתב האלקטרוני ככל הנראה לא זמנית – כתובת דואר אלקטרוני שגוייה, חשבון דואר אלקטרוני סגור וכו'
CTR – Click-Through Rate – בתחום הדיוור האלקטרוני פרושו של מונח זה הוא מספר ההקלקות הממוצע על קישור במכתב האלקטרוני מתוך 1000 מכתבים אלקטרוניים שדוורו.
Delivery Rate – היחס בין מספר המכתבים האלקטרוניים שדוורו פחות מספר המכתבים האלקטרוניים החוזרים "הקלים/זמניים" (Soft Bounce)
Open Rate – מספר הנמענים לגביהם התקבלה אינדיקציה שפתחו את המכתב האלקטרוני.
Auto Responder/E-mail Autoresponding – כלי תוכנה שמטרתו להגיב אוטומטית על מכתבים אלקטרוניים. לדוגמה: הודעות על חופשה.
Subject Line – שורת הנושא של המכתב האלקטרוני.
Opt-In Email – דואר אלקטרוני שהנמען שמקבלו הביע הסכמה מפורשת לקבלתו. בניגוד לדרכים אחרות – כאן הנמען מבצע פעולה אקטיבית על מנת לקבל את המכתבים האלקטרוניים מהמדוור.
Viral Marketing – שיווק ויראלי/מדבק. שיטת שיווק המעודדת גולשים להעביר מסרים המגיעים אליהם באמצעות הדואר האלקטרוני לכמה שיותר נמענים.
Permission Marketing – שיווק מורשה. מבוסס על עיקרון הרשות תחילה נמענים יקבלו מסרים שיווקיים (בדואר אלקטרוני) רק לאחר הסכמה מפורשת

הקלק לתכונות מערכת דיוור ישיר – inwise
חשוב לזכור – קל מאוד לבצע דיוור אלקטרוני – אך לא קל להצליח בדיוור אלקטרוני!